Avatar billede niels95 Nybegynder
13. februar 2013 - 20:28 Der er 8 kommentarer

Usynliggørelse af kildekode på hjemmesider

Hej.
Er der nogen der ved, hvordan man kan usynliggøre ens kildekode på sin hjemmeside, så når man fx i Internet Explorer højreklikke og trykker på "Vis kilde" så åbnes der bare en hvid tom vindue, i stedet for den lange kildekode?

Mvh
Niels
Avatar billede niels95 Nybegynder
13. februar 2013 - 20:28 #1
Jeg bruger WordPress til at lave hjemmesider med.
Avatar billede repox Seniormester
13. februar 2013 - 20:41 #2
Det kan man ikke.

Hvis ikke Internet Explorer kan se kildekoden, kan siden ikke vises til brugeren.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. februar 2013 - 20:42 #3
Det HTML/CSS/JS der sendes til browseren sendes faktisk til browseren d.v.s. at der er ikke nogen paalidelig maade at skjule det paa.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. februar 2013 - 20:43 #4
Til JS findes der size minimize tools der som side effect goer koden meget vanskelig at laese.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
13. februar 2013 - 20:54 #5
Hvorfor vil du skjule det? Der står jo ikke noget interessant udover det man allerede kan se på websiden.
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2013 - 21:43 #6
<ole>

For en del år siden var de faktisk en hel hjemmeside, kun omhandlende dette emne - og som vi altid henviste til. Den var naturligvis ment som en joke og indeholdt al mulig woodoo à la: "Use <NOSTEAL> tags around the content.", osv.

Ofte suppleret med den tidligere bruger jumper's ord: "Har man behov for at spørge, har man intet at skjule"  =)

Som janus_007 spørger: Hvorfor vil du skjule det?

/mvh
</bole>
Avatar billede arne_v Ekspert
15. februar 2013 - 15:43 #7
I og med at der efterhaanden smides ret meget logik i client side JS, saa giver spoergsmaalet maaske mere mening idag end det gjorde for 10 aar siden.

Men koer det gennem et minimizer tool. Kompliceret JS kode uden kommentarer og med forkortede navne har ingen vaerdi at stjaele.
Avatar billede olebole Juniormester
15. februar 2013 - 16:04 #8
Det er nu min oplevelse, at der blev skrevet mere 'original' kode for 10 år siden, så måske det gav mere mening dengang - men et minimizer tool er altid en god ting  =)