Avatar billede klausa Juniormester
13. februar 2013 - 12:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Virtual Harddisk forsvinder

Jeg har oprettet en Virtual Harddisk i Disk Management. Og her har jeg oprettet et volumen og formatteret det, så det er klar til brug. Jeg akn fint oprette og ændre filer på dette drev.
Men efter en restart er drevet forsvundet,  fra såvel stifidner som fra Disk Management.
Men når jeg går ind i Disk Management og lever en ny attach på filen, som repræsenterer disk, kommer disken frem igenalt fra igen - både med drevbogstav og den indeholder også alle sine filer.
Hvordan får jeg min disk VHD til være permanent synlig??

mvh
Klaus
Avatar billede haverslev Novice
13. februar 2013 - 14:18 #1
Det kan skyldes, at den bliver tildelt først ledige drevbogstav og kan i nogle tilfælde konflikte med at der tilsluttes div. kortlæsere, USB pens osv.

Derfor prøv at oprette VHD og giv den et drevbogstav som ligger lagt nede i rækken - f.eks "V" for Virtuelt :-)
Avatar billede lclemens Nybegynder
13. februar 2013 - 15:02 #2
Du er nødt til at lave et script, som du afvikler ved hver opstart.

diskpart /s script.txt

og dit script:

select vdisk file=dindisk.vhd
attach vdisk
Avatar billede haverslev Novice
13. februar 2013 - 15:34 #3
Avatar billede lclemens Nybegynder
13. februar 2013 - 16:13 #4
Ja, men den bliver ikke automatisk mounted ved opstart
Avatar billede klausa Juniormester
13. februar 2013 - 16:39 #5
Hej
Tak for svar. Men ...
#1: Jeg har prøvet med andet drevbogstav (V:), men det hjalp ikke
#2: Jeg har tænkt mig at anvende V-drevet til et andet OS, så jeg synes ikke lige det lyder tilfredsstillende med et startop script.
Jeg efterlyser en settings, som automatisk mounter ved opstart.
#3: Det er hvad jeg har gjort
Avatar billede lclemens Nybegynder
13. februar 2013 - 17:01 #6
Der er ikke noget setting, men hvis du vil lave dual boot (med en anden windows 7), så skal den hægtes på i bcd. MS har en vejledning et sted.
Avatar billede haverslev Novice
13. februar 2013 - 17:27 #7
Hvis det er for at køre et andet OS sammen med det installerede, så er der 2 muligheder.

1. http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Install-more-than-one-operating-system-multiboot

2. via VHD og BDC
http://www.theurbanpenguin.com/pdf/WIN7-BCDEDITVHD.pdf
Avatar billede klausa Juniormester
14. februar 2013 - 17:17 #8
Hej haverslev
#7: Tak for referencer, smid mig et svar, så får du dine points.
Det viser sig, at når jeg benytter VHD til et OS, så bliver det automatisk attach'ed.

mvh
KlausA
Avatar billede haverslev Novice
14. februar 2013 - 19:14 #9
"svar" :-)