Avatar billede jhede Nybegynder
13. februar 2013 - 07:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Redning af USB Stick

Hej,

Nogle gode idéer til denne USB stick, hvor det umiddelbart ser ud til at FAT Tabellen ikke har det så godt.

http://billedeupload.dk/images/gqrlo.jpg

Kunne I eventuelt anbefale et program, så kan redde data eller skal der et professionelt firma ind over?

Ser frem til at høre fra jer. :-)
Avatar billede Torben Larsen Praktikant
13. februar 2013 - 08:57 #1
Sæt dit USB stick i.

Højreklik på det i Stifinder.

Vælg Egenskaber.

Gå til fanebladet Funktioner.

Ved Status for fejlsøgning - Klik Undersøg nu.

Sæt flueben i de 2 bokse, og klik på Start.

Frakobl disken hvis den beder om det, og lad det køre og følg anvisningerne.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2013 - 16:21 #2
Man kunne jo også prøve at gendanne filerne først, og bagefter formatere usb pinden:
http://digifile.dk/download.php?katid=33
Avatar billede aadal Nybegynder
07. marts 2013 - 20:17 #3
Ok jeg havde selv en flashdisk (SanDisk Cruzer 32Gb) jeg havde brugt den til at lave en windows 8 go boot system på. Men da beta'en udløb ville jeg gerne have den som normal backup stick.
1. Den blev vist i stifinder men med 0Mb og jeg kunne ikke få lov at  formattere den i disk manager. Prøvede også Diskpart i windows men den kunne ej heller finde mediet og meldte IOCTL.
2. Jeg søgte google op og ned og prøvede bla RescuePro fra Sandisk's hjemmeside HP USB og mange andre programmer, men intet virkede.

3. Jeg smed den i min linux box(mint) og vha. Gparted fik jeg den formateret til Fat32 og kunne læse og skrive på den i linux Fint! men ak nej windows ville stadig ikke godtage den.(gentog med NTFS linux ville windows ikke)
4.(Løsning) herefter fandt jeg ud af at der var noget der hed Gdisk (Command line tool linux) Dette værktøj kan se og ændre MBR og GPT det viste så at den havde en GPT der var "invalid" og ejet af Microsoft, sikkert fra da jeg lavede bootdisk med deres værktøj. Jeg slettede den med værktøjet gdisk og overskrev den med en ny. Og derefter rebootede jeg og det virkede i linux, derefter oprettede jeg en ny primær partition og formatede den NTFS og bing nu virker min mermory stick igen i windows 7.

Det tog mig også kun 3 timer at redde min 100,- stick!
Håber der er nogen der kan bruge løsningen, selvom man skal om linux.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 21:30 #4
Om der skal et professionelt firma ind over, kommer an på vigtigheden af dine data.
Hvis meget vigtige så ja, de skal ha din stick så urørt så muligt.

Mindre vigtige data, så kan du prøve diverse forslag.
Avatar billede jhede Nybegynder
15. marts 2013 - 07:17 #5
Har selv fundet en løsning.

Tak for jeres gode råd.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2013 - 07:47 #6
Hvad var løsningen i dit tilfælde?
Avatar billede jhede Nybegynder
16. marts 2013 - 07:34 #7
Jeg købte programmet On Track data recovery, der genskabte næsten all data, det virkelig anbefales.

Ellers  tak for de gode forslag.
Avatar billede jhede Nybegynder
16. marts 2013 - 07:36 #8
Og usb pinden blev destrueret.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2013 - 08:39 #9
Det er vist også det program IBAS bruger, når de skal gendanne data. Mener jeg læste om dette i et tidskrift (Komputer for alle), der omhandlede IBAS og deres måder at redde diske/filer på.