Avatar billede vmanmartin Novice
11. februar 2013 - 19:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Har problemer med at installer mit os på min server.

Hej

Jeg har lidt problemer med at få gang i min server. Når jeg starter min server, og vil installer mit os siger den ikke der er nogen hard  disk i, Jeg har 2 10K/76gb/scsi harddiske i den. Jeg er kommet frem til der mangler en driver før den kan læse det.

Jeg har så valgt at prøve og boote fra en extern harddisk, hvor jeg har kommet windows server 2012 på den, Når jeg har sat den op til den skal køre på min extern siger den (NTLDR is missing)
Jeg har prøvet og søge rundt her på eksperten nogle timer, men har bare ikke kunne finde det rigtige svar der lige kunne hjælpe mig, håber der en der kan hjælpe

/Martin
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. februar 2013 - 19:34 #1
Hej.

  Hvad er det for en server? Hvad sidder der i den af (RAID-)controller? Er diskene sat op i RAID?

De bedste hilsner
Carsten
Avatar billede vmanmartin Novice
11. februar 2013 - 19:42 #2
Hej Carsten

Det er en Dell PowerEdge 1850 Server.

http://www.dell.com/downloads/global/products/pedge/en/1850_specs.pdf
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. februar 2013 - 19:51 #3
Der sidder jo nok en PERC4-controller i den så - kommer den med noget initialisering af RAID under opstart?
Hvis den opfører sig som en IBM, vil selv diske udenfor RAID stadig skulle oprettes på controlleren som et array med en enkelt disk i. Når den del er på plads, skal din Windows-installer gerne kunne finde dem uden yderligere drivere.
Avatar billede vmanmartin Novice
11. februar 2013 - 20:25 #4
Nej der kommer ikke noget af det.

/martin
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. februar 2013 - 19:37 #5
Har du prøvet at hente drivers til SCSI-controlleren fra http://www.dell.com/support/drivers/us/en/04/Product/poweredge-1850 - der er både til SCSI med og uden RAID?
Avatar billede vmanmartin Novice
24. marts 2013 - 13:09 #6
Svar
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. marts 2013 - 13:54 #7
Kom du i mål med det, eller opgav du på vejen???