Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2013 - 08:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

installere request tracker på Nas server

hej

mit spørgsmål er om man kan installere dette program request tracker http://bestpractical.com/ på en nas server?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. februar 2013 - 09:46 #1
Hej.

  Alt afhængig af dit NAS. Det fordrer jo at det har en (tilgængelig!) Linux, en SQL database, en web server og Perl. Jeg har selv et Zyxel-NAS kørende - den vil med sikkerhed ikke være med til det.
  Ellers kunne du jo enten køre den op på en aflagt PC eller en virtuel Linux-spand?

De bedste hilsner
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2013 - 16:12 #2
når okay ja det var nok hvad jeg regnede med. det er en qnap nas.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2013 - 16:13 #3
er der nogen steder man kan få en fri linux server?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. februar 2013 - 10:28 #4
Hvad mener du med fri? Hovedparten af de Linux-distributioner, der eksisterer der ude, er jo gratis. Og virtualisering findes jo også i et hav af smagsvarianter, fra gratis til bekostelige?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2013 - 12:43 #5
Tænkte på en server plads man lejer sig ind på :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. februar 2013 - 17:53 #6
Hvis du i forvejen er indstillet på at afse plads til det på en lokal fysisk enhed, synes jeg ikke rigtigt det give mening at tænke cloud - der bliver for mange ting, der skal tages højde for, hvis det er noget, der skal bruges til noget seriøst.
Og er det så blot for at teste det af, givet det stadig mest mening, at lave en lille virtuel Linux-box at køre det på.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2013 - 19:47 #7
ja det kan jeg godt se lyder fornuftigt. Kan man installere virtuel linux på NAS
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. februar 2013 - 21:25 #8
Det kan jeg ikke forestille mig. Find en overskydende PC og installere det på, eller en "dagligdags-maskine" du kan gøre det på i Microsoft HyperV eller VMware Workstation, så er du kørende.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2013 - 11:35 #9
okay det vil jeg prøve så, tak for hjælpen :) sender du lige svar
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. februar 2013 - 13:27 #10
Sådan - og selvtak.

  Blot af nysgerrighed - i hvilken sammenhæng skal det bruges?
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2013 - 13:31 #11
min bror har et firma, og så vil jeg hjælpe ham med at sætte et sådan system op. kan godt lide at rode med sådan noget, men det er helt nyt for mig, med hensyn til linux, så det bliver en udfordring :)