Avatar billede Droa Seniormester
09. februar 2013 - 17:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Grader fra punkt 1 til punkt 2

Hej eksperter, jeg er lidt ude i noget jeg ikke helt er så god til.

jeg sidder i Slick og er ved at lave et isometrisk spil, og siden isometriske tern er halvt så lange som brede, vil det jo sige at min karakter skal gå virsuelt 50% langsommere når han går op af, end på langs.


så hvis man får ham til at gå fra
x,y

punkt 1: 10,50
til
punkt 2: 40,80

gad jeg godt finde hvor mange grader han går, og bruge til til at udregen hvor mange procent han går langsommere, i forhold til hvor tæt han er at gå fra minimum til max.

problemet er bare jeg er dårlig til matematik og ikke lige kan huske hvad jeg skal bruge til at finde hvad grader punkt 2 ligger fra punkt 1.

nogen der er gode til den slags? :)
Avatar billede Droa Seniormester
09. februar 2013 - 18:32 #1
jeg fandt en løsning :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Atan2
Avatar billede Droa Seniormester
17. december 2014 - 23:19 #2
lukker
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Kurser inden for grundlæggende programmering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester