Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2013 - 17:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

kopi fra en mappe til an anden

windows 7 ultimate x64  8 giga ram  gigabyte bundkort  amd a6-3500 cpu  radeon hd 5770 grafik.

og den køre fint ellers.

når jeg vil lave kopi fra en mappe til en anden mappe går det meget langsomt .?
Er der en måde så man kan speeede det op.?

eller fra en hd til en anden hd
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. februar 2013 - 18:06 #1
Siden Vista har Windows haft en tendens til at trække tiden ved kopiering, flytning og sletning. Det er ikke noget der sker hver gang, men det sker meget ofte.
Jeg ved ikke om nogen har fået løst problemet.

Har du to harddiske i maskinen så se hvor hurtigt/langsomt det går der.

Jeg fandt lige dette fra MS. men har ikke tid til at læse det lige nu.
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-performance/why-is-windows-7-still-as-slow-as-vista-with-file/a5b548ad-9102-40f3-a320-6cd1cabd1f3d

Efter Windows 8 på to af mine maskiner, kører det fint.
09. februar 2013 - 10:20 #2
... har du 100% WindowsUpdate ?

Der er vist en opdatering, som 'retter' dette problem ...
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2013 - 13:41 #3
der mangler lige nogle update fra microsoft  vender tilbage
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2013 - 13:42 #4
hd i maskinen og en usb hd
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2013 - 14:06 #5
hjalp ikke med opdate er fuld opdateret nu men den samme hastighed på kopi fra mappe til mappe ....
Avatar billede jensenjs Juniormester
11. februar 2013 - 14:56 #6
Har du prøvet det link jeg gav dig, det er ikke med i automatiske opdateringer, da det er noget man separat vælger om man vil gøre
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2013 - 15:24 #7
ja har prøvet det syntes ikke rigtig det hjælper

er det kun mig med det problem ?
Avatar billede jensenjs Juniormester
13. februar 2013 - 16:49 #8
Nu skriver du USB og intern HDD
Er det begge veje, ofte tager det længere tid at skrive end at læse.

Så lav en test:
USB til HDD
HDD til USB

USB til USB
HDD til HDD

OG SÅ.
Hvis du kopierer mange små filer eks. 1000 stk. filer måske samlet 10 MB så tager det væsentligt længere tid end 1 stk. 10MB fil.

Men prøv de kombinationer jeg har vist, over to omgange en stor fil og 1000 små.

Det er hurtigt at lave 1000 små filet der bagefter kan slettes.
opret en mappe.
kopier en tilfældig lille fil i mappen
I mappen tryk
[CTRL]+[A] (Marker alle)
[CTRL]+[C] (Kopier)
[CTRL]+[V] (Sæt ind)
Gør det er 12 eller flere gange
1,2,4,8,16,24,32,64,128,256,512,1024

Jeg har selv i sidste uge kopieret min Dropbox folder fra et interne drev til et andet, det tog evigheder fordi der var mange tusinde meget små filer, samlet var der 1GB men en 1 GB fil tager ikke mere end nogle få sekunder mens dette tog omkring en time.
(Det var en en gangs ting heldigvis)
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2013 - 09:42 #9
oki jeg vil prøve  vender tilbage
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2013 - 10:50 #10
jensenjs

kan du skrive svar så jeg kan give point  :)
har lavet test

tror jeg køber en ny hd den jeg har er ca 4 år  langsom

men skal lave kopi af den..
Avatar billede jensenjs Juniormester
05. marts 2013 - 13:41 #11
OK Svar
Avatar billede jensenjs Juniormester
05. marts 2013 - 13:53 #12
Hvis din HDD ellers er i orden er det ikke nødvendigt at kopierer den helt.
Men er den ikke så stor så kan du da lave et image af den.

Men sæt den som sekundær disk, og kopier dine data efterhånden som du kommer i tanke om noget.
Og så kan du eventuelt lægge den til side.
Jeg har dog selv en mani med at gemme dem alt for længe.
Jeg har 3-4-5 generation og faktisk også en enkelt 1 generation liggende.
Men de fleste ryger inden længe.

Du vil nok opleve at kopiering fra en HDD til en anden går utroligt meget hurtigere.

Mellem 4 af mine HDD (2 Samsung + Seagate) tager det nul tid at flytte/kopierer en større fil eks film 4-6 gb.
Men som jeg skrev med mange små filer går det selvfølgelig langsommere.