Avatar billede starf Nybegynder
06. februar 2013 - 20:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

uge data fra mysql

hvis man vil hive data ud fra hver uge, for at lave en slags statestik, kan man gøre sådan her:

SELECT yearweek(dato), SUM(produktpris) FROM firmaprodukt GROUP BY week(dato)

men her er problemet at hvis der ikke er noget data for en uge, så vil den uge ikke blive hentet ud. Er der en måde at få mysql til at returnere disse uger med et 0, eller skal det gøres ved siden af i noget kode?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. februar 2013 - 20:40 #1
Lav en tabel med alle uger og lav en LEFT JOIN fra den.
Avatar billede starf Nybegynder
06. februar 2013 - 20:45 #2
dumt spørgsmål måske, men er det nok med alle uge numre, eller skal det være år og uge, hvis man bruger yearweek?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. februar 2013 - 21:23 #3
år og uge
Avatar billede starf Nybegynder
07. februar 2013 - 08:17 #4
tak, smid et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. februar 2013 - 15:07 #5
svar