Avatar billede lordnelson Seniormester
06. februar 2013 - 07:54 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Sharing af drev

Hej Har div share navne på diverse mapper , har feks. 3 share mapper som alle brugere har adgang til . Men præcis en share vil ikke på enkelte pc'er , altså ikke brugeren , lige meget hvilken bruger jeg vælger , herunder mig selv , så har jeg ikke adgang til den share på den pc , drejer sig om 3 pc'er ud af ca 50 . har så lavet et nyt share med andet anvn på samme mappe , dette share fungere fint på alle pc'er -- men for bedre at kunne forstå det , ville jeg gerne ha' en forklaring på fænomenet , kunne forstå hvis det var brugeren , men at det er pc'en , hmmm der står jeg af . Så hvis nogen har et bud har jeg lutter ører.
06. februar 2013 - 08:48 #1
... check bla. WORKGROUP navn  mm. ...

Hvilket styresystem på de løse PC'er ?
Avatar billede martens Guru
06. februar 2013 - 11:12 #2
Tid og dato
Check dette ;o)
Avatar billede lordnelson Seniormester
06. februar 2013 - 11:32 #3
Kører domæne server 2003
Pc'er win 7 -- alle sammen
Tid og dato passer - llers ville jeg jo heller ikke kune få fat i de andre drev

Så det derjer sig alene om et bestemt share , alle andre virker fint , og laver jeg et nyt share til samme mappe bare kalde det noget andet virker det også , og som sagt er det 3 pc'er ud af 50
Avatar billede martens Guru
06. februar 2013 - 11:36 #4
Er tid og dato ikke "synkrone",- sådan da .. connecter de IKKE..

Prøv blot at ændre datoen på din PC til 1.JAN 2100 og se om du kan komme på facebook ;o)
Avatar billede lordnelson Seniormester
06. februar 2013 - 11:43 #5
Har tjekket tid / dato de passer , mente hvis datoen ikke var korrekt på Pc kunne jeg ikke logge på serveren , det har jeg prøvet nemlig. Men dato / tid passer er den samme på alle
Avatar billede martens Guru
06. februar 2013 - 20:25 #6
Hvordan connecter du ?

net use x: \\servername\share
eller net use x: \\IP-adresse\share

DELETE´r du alle connections inden du connecter

NET USE x: /DELETE

eller

ECHO Y | NET USE * /DELETE
Avatar billede lordnelson Seniormester
06. februar 2013 - 20:34 #7
Bruger \\servename\share
ligget i script

Har prøvet at delete alle connections
Net use
Og få dem på igen
har i dag slettet sharet , og oprettet et nyt
men opretter jeg det i det samme navn , kan de 3 nævnte pc'er ikke connecte til nævnte share
Avatar billede martens Guru
06. februar 2013 - 21:37 #8
Avatar billede lordnelson Seniormester
07. februar 2013 - 11:18 #9
Yes det virkede hvorfor ?
Avatar billede martens Guru
09. februar 2013 - 15:45 #10
Virker det nu ?
Avatar billede lordnelson Seniormester
09. februar 2013 - 15:59 #11
Yes med brug af ip virker det ved bare ikke helt hvorfor, men virker gør det tak
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2013 - 11:53 #12
Lyder som noget DNS-hejs, hvis det virker med IP men ikke med servernavnet.
Avatar billede lordnelson Seniormester
10. februar 2013 - 12:26 #13
Men igen , mærkeligt det kun er 3 Pc'er ud af over 50 , og kun et bestemt share navn, for kalder jeg share noget andet så viker det bare perfect
Avatar billede martens Guru
11. februar 2013 - 14:52 #14
Multiple Connection Management

This identification of connections using both client and server sockets is what provides the flexibility in allowing multiple connections between devices that we take for granted on the Internet. For example, busy application server processes (such as Web servers) must be able to handle connections from more than one client, or the World Wide Web would be pretty much unusable. Since the connection is identified using the client's socket as well as the server's, this is no problem. At the same time that the Web server maintains the connection mentioned just above, it can easily have another connection to say, port 2,199 at IP address 219.31.0.44. This is represented by the connection identifier:

(41.199.222.3:80, 219.31.0.44:2199).
In fact, we can have multiple connections from the same client to the same server. Each client process will be assigned a different ephemeral port number, so even if they all try to access the same server process (such as the Web server process at 41.199.222.3:80), they will all have a different client socket and represent unique connections. This is what lets you make several simultaneous requests to the same Web site from your computer.

Again, TCP keeps track of each of these connections independently, so each connection is unaware of the others. TCP can handle hundreds or even thousands of simultaneous connections. The only limit is the capacity of the computer running TCP, and the bandwidth of the physical connections to it—the more connections running at once, the more each one has to share limited resources.
Avatar billede lordnelson Seniormester
11. februar 2013 - 16:54 #15
Tak for forklaring, bringer lidt lys ind :)