Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2013 - 19:58 Der er 17 kommentarer

Computer vil ikke starte

Hej

Da jeg tændte min computer imorges startede den ikke op som normalt. istedet for begyndte den at skrive windows indlæser filer, og derefter blev skærmen bare sort. er der nogle der kender en løsning på det problem?
hvis det kan hjælpe er det windows 7.
Tak på forhånd
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2013 - 21:39 #1
Nu er der jo ca. 250.000.000 mulige årsager til "sort skærm"
- Du kunne f.eks. være heldig at det blot er forbindelsen mellem PC og skærm..

Gik strømmen (rumler dyret, når du tænder) ?
=> Elforbindelse

Lød der et lille (eller stort, men det havde du så nok nævnt) knald/knas/fis idet den døde ?
=> Strømforsyning

Er der ellers nogen "symptomer" - blinker den, eller bipper ?
=> Løse forbindelser - RAM-klodser f.eks..

Det er de ting jeg har oplevet (købt ny strømforsynig 2 gange!)
- kinesisk (designed to fail) lort..
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2013 - 21:44 #2
Computeren kører stadig når skærmen bliver sort og efter noget tid kommer der en musemarkør frem
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2013 - 22:01 #3
Hm.. så skal der vidst en Windows guru på banen..
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. januar 2013 - 23:17 #4
se om du kan køre sidst kendte tilstand hvor systemet virkede.
http://imageshack.us/photo/my-images/24/fejlsikret.jpg/
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. februar 2013 - 00:01 #5
Er der en windows cd/usb i drever/porten?
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. februar 2013 - 00:03 #6
Eller har der været en større opdatering eventuel automatisk
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2013 - 01:14 #7
#4 Microsoft og deres "danske" oversættelser  : D
"Katalogtjenestens gendannelsestilstand (kun windows-domænet)" ... Say WHAT ?!?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2013 - 11:02 #8
Hmm Hvis du starter i fejlsikret med kommandopromt, og lader den boote på det, kommer du så helt frem til en sort skærm med tekst på?
Gør du kan du når den er færdig skrive rstrui.exe.  enter
Dette skulle starte gendannelses programmet.
Gendan et par dage tilbage, og se om den så kan starte.
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. februar 2013 - 11:12 #9
Hvis sidst kendte ikke virker så prøv med cmd!
http://img443.imageshack.us/img443/6756/fejlsikkermedcmd.png
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2013 - 11:21 #10
#9 Fin guide, hvis min forklaring ser lidt bøvlet ud i #8
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. februar 2013 - 11:37 #11
Ja og den havde jeg også givet hvis spørger vendte tilbage.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2013 - 11:47 #12
Kan være han har noget 7 til 16 arbejde, der tager en masse af fritiden ;-)
Han kommer nok tilbage senere på eftermiddagen.
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2013 - 12:59 #13
Jeg har prøvet at trykke f8 når jeg starter computeren, men der sker ingenting? den starter bare stadig på samme måde.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2013 - 15:53 #14
Du skal trykke gentagne gange på F8 indtil den sorte skærm fremtræder
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2013 - 21:12 #15
Har jeg prøvet, men der sker desværre ikke noget
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. februar 2013 - 22:02 #16
Sker der overhovedet noget på skærmen? Kan du se nogle bios meldinger?
Avatar billede bellis12 Nybegynder
21. marts 2013 - 14:34 #17
Oplever sammen problem med en lenovo T500, men kun når jeg vil genstarte maskinen.

Hvis maskinen bliver lukket, og der efter startes igen, køre den rimeligt. (dog langsomt)
Her køres der Windows 7.