Avatar billede Cheddar Nybegynder
28. januar 2013 - 23:08 Der er 7 kommentarer

Internet udbyder som lader mig hoste min egen server

for et stykke tid siden blev den udbyder jeg brugte opslugt af et større firma (stofa mener jeg det er)... omkring mit område (Ålbæk bugt) køre alle sammen på en fælles ip, det forhindre mig så i at hoste min egen server. så jeg har ikke min egen offentlige ip som jeg havde før. Har prøvet at ringe til dem, og det er ikke noget de tilbyder... SÅ, mit spørgsmål er om nogen ville anbefale en internet udbyder som tilbyder min egen offentlige ip adresse... før det blev opslugt gik det fint, men efter det blev opslugt kan jeg ikke hoste noget som helst, og jeg gider ikke involveres i hamachi da dem der så skal logge på også skal bruge det...

Jeg snakker meget med en IT nørd fra Schweiz, her er hvad han skrev jeg skulle spørge dem (jer) om, fordi jeg er en nød til at forklare ting som dette...

''well tell them in which area you're living and that you want an ISP that will give you a public Internet address that is routable because right now your ISP is giving you an IP in the A class (10.x.x.x)''

Håber i kan hjælpe mig :)
Avatar billede Cheddar Nybegynder
28. januar 2013 - 23:09 #1
Glemte at sige jeg er ny her så ved ikke rigtigt om jeg fik formuleret mig korrekt...
Avatar billede AnyFellow Mester
29. januar 2013 - 08:06 #2
Du kan få din egen ip-adresse hos de fleste selskaber.

Stofa tilbyder også fast ip-adresse, men det koster selvfølgelig ekstra:
http://www.stofa.dk/bredbaand/oprettelse-og-service
Avatar billede Cheddar Nybegynder
29. januar 2013 - 09:04 #3
Sorry, min fejl, det var ikke Stofa, men GC-BO.

http://www.gcbo.dk/
Avatar billede sinumsen Nybegynder
29. januar 2013 - 09:30 #4
Jeg er også skiftet til gcbo.dk her fra årsskiftet. De tilbyder skam fast ip og sender mig også gerne fakturaen, men faktum er at det ikke virker. Jeg har en fast ip routet til min wan dhcp adresse, så jeg kan godt tilgå fx hjemmesider. problemet er bare at det ikke er den rigtige måde at gøre det på. Jeg afventer selv et svar fra dem om at få problemet løst. De er indtil videre kommet med en forklaring om at deres hardware ikke kan håndtere det på den rigtige måde men at de arbejder på en løsning.

Deres hovsa løsning indtil videre gør at jeg ikke fra mit eget net kan se de sider jeg har liggende på serveren, men kan godt tilgå dem fra andre net end gcbo's. Problemet bliver større med mailhosting da mailserveren ikke kan identificere sig selv korrekt og får derfor ikke lov til at sende og modtage mail.

Jeg blev faktisk lovet at der var en løsning klar i går (mandag), men jeg kan se det ikke er klaret endnu - og deres support kan være ganske svær at komme igennem til... Nå jeg vil prøve at ringe op igen..
Avatar billede Cheddar Nybegynder
29. januar 2013 - 09:49 #5
Lyder til at gcbo.dk ikke virker særligt stabilt... lige efter vi er blevet skiftet over til dem, hopper nettet af rimeligt tit.

Jeg er ihvertfald ikke meget for at blive hos gcbo.dk så tænkte om der var andre udbydere der tilbød egen IP Adresse fra starten? Det havde vi før det gik over til gcbo.dk :/
Avatar billede AnyFellow Mester
29. januar 2013 - 11:09 #6
Det gør de fleste, f.eks. Yousee, TDC eller Telenor (der er sikkert flere).
Avatar billede Cheddar Nybegynder
29. januar 2013 - 11:47 #7
Tak for svar, vil kigge nærmere på TDC! :)