Avatar billede nottelmann Novice
23. januar 2013 - 05:39 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved "rensning"

Når jeg kører en rensning med eks. Ccleaner, dør programmet ved "C:\Windows\Microsoft.NET\v.4.0.30319\ngen_service.old.log"

Jeg kører Win 7, har Malvarebite der kører i baggrunden samt Avast.

Der er ikke fundet nogle skadelige filer.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2013 - 07:43 #1
Prøv at kigge i din logbog og list hvilke fejl der rapporteres her.
Der må være en gennemgående fejl der kører igen.
Jeg vil dog umiddelbart tro at når det er en log fil, så har systemet som sådan ikke brug for den. Specielt ikke når det også er en .old.log.
Avatar billede nottelmann Novice
23. januar 2013 - 09:55 #2
Desværre ingen log, kun jeg mangler backup destination, som jeg gør på ekstern HD
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2013 - 10:58 #3
Er det et program du bruger til backup som mangler en fil eller hvordan skal #2 forstås?
Avatar billede nottelmann Novice
23. januar 2013 - 11:09 #4
Ja et program der er instaleret fra Levono
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2013 - 11:25 #5
Hvor længe har det stået på?
Har du forsøgt en sytemgendannelse til før problem opstod, eller er det ikke en mulighed?
23. januar 2013 - 13:06 #6
Tips:

Start CCleaner med 'trixet' ->
Højre MusseTast - "Kør som Administrator" ...
Avatar billede nottelmann Novice
23. januar 2013 - 13:24 #7
karise_larry

Det hjalp heller ikke, glemte at skrive jeg kører 64 bit hvis det kan være problemet.
Avatar billede nottelmann Novice
23. januar 2013 - 13:28 #8
Kan sagtens rense i Ccleaner, hvis jeg sår logfiler fra
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2013 - 16:28 #9
Så må det være noget med at filen er aktiv når CCleaner forsøger at slette den vel?
Har oplevet noget af det samme da jeg brugte Zonealarm. Den hvade også en logfil den dannede hver dag, og den kunne ikke slettes uden at Zonealarm blev lukket helt ned.
Avatar billede nottelmann Novice
23. januar 2013 - 19:02 #10
Mener i det kan være "Levono Solution Center" der kan være grunden?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2013 - 19:18 #11
Jeg kender desværre ikke disse programmer, så jeg kan ikke udtale mig om det.
Men kan du se om dette program generer logs hver dag?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. januar 2013 - 20:29 #12
NGEN_SERVICE.OLD.LOG

Help the Webroot Community to fight cyber crime

We are always looking for ways to improve the quality and speed of research to help us protect you from malicious software and cyber crime.

The filename referred to in this report is often associated with PC infections. If you have a program of this name on your PC and would like to help our research please tell us what you know in the form below:

Kilde:
http://www.prevx.com/filenames/171750378768766040-X1/NGEN_SERVICE.OLD.LOG.html
Avatar billede serverservice Praktikant
23. januar 2013 - 23:15 #13
Så slet den logfil i fejlsikret og kør Ccleaner igen :) MVH Dennis
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2013 - 07:41 #14
Ja jeg er enig (#1). Det er de færreste log filer som har indflydelse på hvordan pc kører.
Avatar billede nottelmann Novice
24. januar 2013 - 16:41 #15
Så har jeg prøvet fejlsikret tilstand, og nej.... den åbner systemoprettelses filen (D-drev)
Derudover kan ingen logfiler finde.

Jeg har slettet de jeg fandt under dok. i normal tilstand, men har ikke hjulpet
Avatar billede nottelmann Novice
24. januar 2013 - 17:57 #16
Et program jeg har downloadet fortæller der er fundet ghosts and uselless programs
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2013 - 18:28 #17
Hvad er det for et program du har hentet?
Er det et du skal betale for at det retter fejl?

Når jeg sletter filer bruger jeg typisk Eraser til det.
Nogle gange kan den ikke slette filen, da den er i brug. Men så foreslår programmet at seltte ved næste genstart, og det virker næsten altid.
Malwarebytes har under værktøjer også en fil fjerner der hedder FileAssassin som måske også kunne slette.
Avatar billede nottelmann Novice
09. februar 2013 - 11:54 #18
Jeg kan heller ikke "sikkerhedskopier" Hmmmmmmm.........
Avatar billede nottelmann Novice
10. marts 2013 - 10:43 #19
Jeg lukker spørgsmålet, da der ingen hjælp der lykkedes
Avatar billede nottelmann Novice
10. marts 2013 - 10:44 #20
Jeg lukker spørgsmålet, da der ingen hjælp der lykkedes