Avatar billede QBs Nybegynder
20. januar 2013 - 23:35 Der er 1 kommentar

Hente data i Access fra Excel

Har lavet mig et arbejdskort i Excel og for at gøre det nemmere for mig selv, så kunne jeg tænke mig at dataene fra Access bliver overført aut. når jeg bare indtaster kundenr.

Kan man det?

Tænker lidt i "Lopslag" altså når der bliver indtastet nogle data i en celle, så returnerer Excel automatisk de øvrige data fra de foruddefineret Access data til forudbestemte celler i regnearket.

Jeg arbejder med Access og Excel i 2007
Avatar billede MSchlamovitz Mester
28. juni 2013 - 20:07 #1
Du kan ikke lave Lopslag direkte i en Accesstabel - er jeg næsten sikker på.
Her er hvad du kan gøre:
1. Du skal i databasen lave en sammenkædet tabel til dit regneark.
2. Du skal lave en forespørgsel der returnerer de relevante data på baggrund af kundenr (i regnearket).
3. I Excelarket skal du linke til denne forespørgsel.
4. Herefter taster du kundenr. ind og vælger Data / Opdater alle.