Avatar billede PAKman Nybegynder
15. januar 2013 - 17:46 Der er 12 kommentarer

Kan ikke slette Java(TM) 6 Update 37 (64-bit)

Hej

Jeg har problmer med at få slettet denne version af java. Jeg har forsøgt med windows, CCleaner og Revo Uninstaller Pro. Men ved alle forsøg bremses afinstalleringen med denne fejlmeddelse:

"Error 1723. There is a problem with the Windows Installer package. A DLL required for this install to complete could not be run. Contact your support personnel or package vendor."

Jeg har lige installeret Java 7 update 11 og kan nu ikke logge på Danske Spils pokerprogram. Java 6 har tidligere ligget på min pc uden problemmer, der først er opstået ved den nye sikkerheds opdatering. Jeg har snakket med Danske Spils support op til flere gange, og de må nu melde pas. Deres sidste råd var at få slette denne ældre version. Jeg kan godt bruge nemid på diverse hjemmesider. Så problemet opstår nok i samarbejdet mellem Flash og Java.
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. januar 2013 - 18:59 #1
prøv om du ved hjælp af javas eget værktøj kan fjerne ældre installationer!
http://www.java.com/en/download/faq/remove_olderversions.xml
Avatar billede PAKman Nybegynder
15. januar 2013 - 20:58 #2
Jeg kendte godt til denne side, den indeholder kun standard løsningen med tilfør/fjern programmer gennem windows.
Avatar billede summer Mester
15. januar 2013 - 22:29 #3
Jeg ville nok prøve at installere din gamle java igen:
http://www.oracle.com/technetwork/java/javasebusiness/downloads/java-archive-downloads-javase6-419409.html#jre-6u37-oth-JPR
Så kunne uninstall fejlen måske rettes.
16. januar 2013 - 14:01 #4
Jeg havde selv problmet for ca 1½ år siden, på en XP.

Følge guiden i denne link:
http://java.com/en/download/help/manual_regedit.xml

Husk at følge link, nederste i guiden også.

Det lykkedes ikke for mig, at få fjernet java fra listen i tilføj/fjern programmer, som der står i linken nederst i guiden.
Jeg fosøgte at slette med ccleaner, det kunner heller ikke slette den. Men ccleaner kunne omdøbe den :)
Avatar billede PAKman Nybegynder
17. januar 2013 - 00:55 #5
Jeg er nød til at melde pas her. Jeg kan ikke finde biblioteket:

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Uninstall

efter HKEY_LOCAL_MACHINE kan jeg ikke et Software mappe
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. januar 2013 - 08:05 #6
18. januar 2013 - 12:31 #7
Står java stadig i tilføj / fjern programmer ?

Jeg kunne heller ikke finde de sidste punkter i registry. Men jeg kunne se Java i tilføj / fjern programmer.

Jeg brugte ccleaner. Ccleaner kunne også finde Java i tilføj / fjern programmer, men kunne ikke slette Java.
Jeg fandt så ud af at jeg kunne omdøbe Java med Ccleaner.
Så jeg omdøbte Java til et grimt ord, der helt sikkert ikke ville stå i registry. Herefter søgte jeg bare efter det grimme ord, og slettetede det.
Avatar billede PAKman Nybegynder
18. januar 2013 - 16:39 #8
Hvordan søgte du? Jeg kunne ikke finde det grimme ord bagefter :-)
Avatar billede PAKman Nybegynder
18. januar 2013 - 16:49 #9
Nu lykkedes det. Så håber jeg ikke, at jeg slettede noget forkert også. Hvordan giver jeg point til dig?
19. januar 2013 - 16:51 #10
Godt det lykkedes :)

Nu er den løsning brugt 2 gange, så virker den nok ikke mere (En løsning virker som regel kun 2 gange).

Du accepterer bare svaret (tror jeg, jeg har ikke været særligt aktiv de sidste 3 - 4 år).
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. januar 2013 - 17:48 #11
Hvordan giver jeg point til dig?

Du beder den der gav dig løsningen om at lægge næste indlæg som svar hvilke du så Accepterer!
26. januar 2013 - 11:58 #12
Tak Poko1

Hvis derer andre der kan bruge denne tråd:

Kik i registrerings databasen (registry)
Slet fra add/remove programs /Tilføj/Fjern Programmer)

Denne computer\HKEY_CLASSES_ROOT\installer\Products\laangt nummer med tal og bogstaver

Her kan du finde det program, som du gerne vil have væk.