Avatar billede niels95 Nybegynder
11. januar 2013 - 16:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Java

Hejsa.

Jeg har installeret opdateringen fra Java (Java 7 vers. 10) til min Mac der kører Mountain Lion OSX 10.8.2 og har Safari 6.0.
Trods det får jeg, når jeg går ind på en hjemmeside der kører med Java, beskeden "blokeret tilbehør"..
Hvad er årsagen?

MVH
Niels
Avatar billede egonspock Seniormester
11. januar 2013 - 16:18 #1
Klik på pilen ved teksten og godkend at du vil bruge Java, så bør det virke (måske skal du quitte Safari eller anden browser og starte den igen inden det slår igennem)
Avatar billede niels95 Nybegynder
11. januar 2013 - 16:27 #2
Der er ingen pil ved teksten. Når jeg klikker på teksten, henviser den til downloadsiden, som jeg har besøgt, da jeg én gang har installeret den nye version, så det kører ligesom bare i ring??
Avatar billede egonspock Seniormester
11. januar 2013 - 16:31 #3
Har du checket indstillinger->sikkerhed om Java er slået til?
Avatar billede niels95 Nybegynder
11. januar 2013 - 16:40 #4
Jeps, alle flueben er vinket af.
Avatar billede egonspock Seniormester
11. januar 2013 - 16:57 #5
he, nu ved jeg hvad du mener, for jeg har også fået problemet her. Det er åbenbart Oracle, der ikke har lavet opdateringen korrekt (de har formentlig glemt at opdatere versionsnummeret), og så spærrer Safari for den. Skideirriterende, men ganske sikkert. Den nemme omvej er at bruge Firefox eller en anden browser:

http://www.getfirefox.net

Den længere omvej er at vente på at Oracle får rettet deres installationsjob, men det tager nok et par dage. (eller flere...)
Avatar billede niels95 Nybegynder
11. januar 2013 - 17:02 #6
Tak for "hjælpen" :)
Avatar billede egonspock Seniormester
11. januar 2013 - 17:11 #7
Helt ok.

her er to links, der skriver om det (på engelsk):
http://derflounder.wordpress.com/2013/01/11/oracle-java-7-plug-in-blocked-by-safari/
https://discussions.apple.com/thread/4695128?tstart=0

Lad os håbe at det går stærkt.
Avatar billede egonspock Seniormester
14. januar 2013 - 18:13 #8
og så er den opdateret:
http://www.java.com/en/download/mac_download.jsp?locale=en

Det er interessant at Apple har følt at den gamle version var så farlig at have installeret at de slog den fra, så det er i hvert fald vigtigt at opdatere nu.
Avatar billede niels95 Nybegynder
15. januar 2013 - 06:43 #9
Tak for info. Havde ikke selv lige opdaget at det var blevet opdateret. Ja, heler at Apple har strikse, og blokere Java, end som at ens konto bliver tømt! :)