Avatar billede klingegal Nybegynder
04. januar 2013 - 09:42 Der er 12 kommentarer

Facebook login til e107

Hej.
Vi har en lille privat hjememside som er i CMS systemet E107 (Der er sikkert mange meninger om dette. Men er valgt og bruges) Til dette kunen vi godt tænke os, at få lagt facebook login på. Problemer er, at ingen af os kan få det til at virke. Der er selvfølgelig prøvet via den guide der på facebook.
Hvis nogen har styr på opsætning i E107 eller ved de bare har styr på dette. Så er man meget velkommen til, at melde ind.
Nogen der ellers har erfaring i hvordan facebook login virker i forhold til de regler man ellers har for sine brugere i CMS systemer?
Avatar billede olebole Juniormester
04. januar 2013 - 14:00 #1
<ole>

Hvad betyder det, at det ikke virker? Hvad sker der? Hvad sker der ikke? Får du fejl? Har du slået fejlmeldinger til i din browser?

/mvh
</bole>
Avatar billede klingegal Nybegynder
04. januar 2013 - 22:31 #2
Der sker ingenting for, at være helt ærlig. Jeg kan ikke se præcis hvilken fil jeg skal sætte de 2 koder ind. Så har prøvet mig frem. Men som sagt uden held.
Hvis jeg laver en helt simpel HTML med body tag osv. Så virker det fint. Men som sagt. Jeg kan ikke se hvor jeg og hvilken fil det skal ligges ind i via E107
Avatar billede olebole Juniormester
04. januar 2013 - 22:47 #3
Jeg har ikke selv prøvet, men det ser ikke svært ud
Avatar billede klingegal Nybegynder
05. januar 2013 - 07:37 #4
Det var også det jeg tænkte da jeg kiggede på facebook :0) men jeg vil da gerne sende de ting du nu engang skal bruge for at teste det af? For jeg er sgu presset på det efterhånden.
Avatar billede olebole Juniormester
05. januar 2013 - 17:15 #5
Nej, jeg løser kun Eksperten-spørgsmål på sitet. Jeg downloader og modtager ikke koder over mail - kun i forbindelse med decideret arbejde  =)
Avatar billede klingegal Nybegynder
06. januar 2013 - 08:31 #6
NU vil jeg ikke lyde grov, Jeg kan også kaste link til google. Jeg har selvfølgelig været igennem dem Testet den ene elendige plugin efter den anden.  Men det ville nu være rart om jeg kunne bruge den som Facebook selv har. Der skal sættes 2 stykker kode ind på to sider eller måske kun en...det ved jeg ikke. Men jeg ved ikke hvilke to sider eller andet. Måske du nemmere kunne fortælle mig dette?
Avatar billede olebole Juniormester
06. januar 2013 - 17:09 #7
Njaahhh ... det var såmænd da ikke så grov en bemærkning - men vel heller ikke særlig klog  =)

Du kunne jo begynde med at fortælle, hvilke plugins du har prøvet - hvad du gjorde - og hvad der ikke virkede. Så ville der være mulighed for at give dig 'hjælp til selvhjælp' - hvilket jo er meningen med Eksperten. Ellers ville Eksperten jo bare være et gratis webbureau ... og det er det ikke.

Så længe du ikke er mere specifik i dit spørgsmål, må du nøjes med links til noget, du kan prøve  =)
Avatar billede klingegal Nybegynder
07. januar 2013 - 20:21 #8
Jeg er helt med på, at jeg skal løse selv....det ville endda være helt fantastisk.

Jeg har prøvet følgende:
Facebook connect - Denne har ingen problemer med install eller andet. Der skal tastes api, secret samt id. Dette er der ingen problemer i. Der sker desværre bare overhoved ikke mere. Der er intet på forsiden eller andet. Og i følge help/ readme er det alt man skal gøre for, at det virker.

Facebook Connect Menu v5 - den siger det er installeret med succes men når jeg vil lave konfig på den kommer der dette:
Could not create table: CREATE TABLE e107_facebookconnect ( e107_id int(10) NOT NULL, fb_id VARCHAR( 60 ) NOT NULL , PRIMARY KEY ( e107_id) ) TYPE=MyISAM;
SQL Returned Error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'TYPE=MyISAM' at line 5

Og der er jeg som du nok gætte HELT blank :P

Det er disse to jeg har prøvet. Jeg håber det er nok info

Kan man evt. lave sin egen menu (login) som så tager en kode og laver login med?
Avatar billede olebole Juniormester
07. januar 2013 - 20:48 #9
Det er nok kode til en ældre version af MySQL. Prøv med ENGINE=MyISAM i stedet
Avatar billede klingegal Nybegynder
08. januar 2013 - 07:10 #10
Desværre var der heller ikke held med dette. Jeg er løbet helt tør for ideer, så hvis der er nogen der har forslag. Så er I meget velkommen
Avatar billede olebole Juniormester
08. januar 2013 - 17:28 #11
Det er mere end vanskeligt at hjælpe, når du ikke er mere informativ. Hvad betyder f.eks: "Desværre var der heller ikke held med dette"?

Hvis du har foretaget rettelsen i #9 får du ikke længere fejlen i #8 - vel ... eller?
Avatar billede klingegal Nybegynder
08. januar 2013 - 19:21 #12
Hej. Jeg fandt det du bad mig ændre. Afinstallerede det hele og lagde det ind på ny. Den lavede alligevel den fejlmelding. Så må have glemt det et sted. Søgte alle filer igennem for at rette fejlen. Men fandt ikke andre steder. Så er helt lost nu. Dog sætter jeg stor stor pris på din store tålmodighed