Avatar billede peter444 Nybegynder
01. januar 2013 - 17:07 Der er 8 kommentarer

Mit drev virker ikke mere-

Hej. jeg har en acer aspire 5939g, som jeg lige har geninstalleret, fordi den var blevet langsom. når jeg tænder min pc kan jeg komme ind i den nye windows hvor den er meget hurtigere, men der virker mit drev ikke. jeg kan også komme ind i den gamle. derinde virker mit drev, men jeg kan ikke få det til at virke på den nye windows, og jeg kan ikke finde cd/dvd drevet på den nye windows i enhedshåndtering, men jeg kan godt i det gamle windows.

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig.
- peter
01. januar 2013 - 17:22 #1
Velkommen til E. ...

Øhhhh - prøv lige at igen læse hvad du har skrevet ? Virker lidt 'rodet' ?

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, WIN8, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2013 - 17:28 #2
Har du installeret den nye installtion på et andet drev end C drevet, siden du har mulighed for at køre begge installtioner?
Avatar billede peter444 Nybegynder
01. januar 2013 - 19:02 #3
ved godt det var lidt rodet. nu har jeg prøvet og lege lidt med det, og har fået det til at virke igen. men ellers mange tak for hjælpen.
godt nytår.
-peter
Avatar billede peter444 Nybegynder
01. januar 2013 - 19:03 #4
Ja, jeg har installeret det på et andet frev end på C drevet. gør det nogeb forskel?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2013 - 20:26 #5
Måske ikke, men som standard er C jo drevet som man normalt installerer Windows på og mange henvisninger vil jo gå til dette drev. Jeg håber ikke du får problemer med det.
Har ikke selv prøvet 2 windows installationer på samme disk.
Har det på 2 uafhængige diske her, og der er det kørende system altid C.

Hvis du får problemer må du starte forfra og slette den gamle c partition og installere her.
Med hensyn til dit cd  drev der ikke virkede, var det så trikket med upperfilters og lowerfilters,som gjorde at du fik forbindelse til det igen?
Avatar billede peter444 Nybegynder
02. januar 2013 - 11:08 #6
Jeg har ikke haft problemer med at jeg har det på andre drev endnu. Jeg installeret en windows vista service pack, også fandt den mit drev igen.
Avatar billede peter444 Nybegynder
02. januar 2013 - 11:36 #7
kan jeg godt fjerne mit gamle windows, sådan så jeg kun har den nye windows?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2013 - 13:09 #8
Jeg er ikke helt klar over om du kan, Du har jo en form for boot manager hvor du kan vælge hvilket system du kører, og om det er en del af det gamle eller det nye system det ved jeg ikke.
Karise Larry har du bud på det?