Avatar billede miss_fc Nybegynder
29. december 2012 - 12:23 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd fra PC til TV med hdmi?

Hej alle.

Jeg har været så heldig at få et Samsung LCD fladskærm i julegave, og vil nu gerne have skærm og lyd fra min stationær over på skærmen.

Kan se der er en del indlæg omkring emnet, men ingen af de løsningsforslag jeg har set virke for andre, har virket for mig.

Jeg har en Acer Extensa E264 stationær computer. Med Windows Vista Home Premium og NVIDIA GeForce GT 230.

Der er 1 HDMI stik bag på min statinær, samt et DVI stik. I mit Samsung tv er der 2 HDMI stik.

Jeg har derfor købt et HDMI til HDMI stik og sat dette i.
Billeder fungerer rigtig fint. Det passer i størrelse og der er ingen problemer, men der mangler lyd??

Jeg har været inde i indstillinger for både Tv og PC.
Ved Tv'et har jeg valgt HDMI som kilde, og ved PC har jeg været inde i kontrolpanelet for lyde, valgt Realtek Digital Output som standardenhed. Jeg kan se den grønne lydbar går op og ned i styrke, men der er som skrevet ingen lyd på tv.

Jeg har også været inde og opdatere diverse driver.

På TV'et er der 1 ekstra HDMI stik samt et jackstik til headset, er det meningen jeg skal køre et lydkabel?
Eller er det måske fordi lydkortet ikke er kørt over til HDMI udgangen i min pc?
Jeg har ikke selv samlet min pc.

Hjælp vil blive modtaget med kyshånd. :)
Avatar billede Wildcard Nybegynder
29. december 2012 - 12:33 #1
hvis du duplikere dit skærmbillede over på tv med hdmi kabel, så følger lyden med.

windowstast + P
Avatar billede miss_fc Nybegynder
29. december 2012 - 12:35 #2
der sker ikke noget hvis jeg trykker windowstasten + p.
Så bliver papirkurv og et photo-program bare markeret.
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. december 2012 - 13:49 #3
Har du prøvet at højreklikke på HDMI ikonet aktiveret det og sat det til brug sm standard enhed?
Prøv også at tage stikket til eksterne højtalere ud.
http://img826.imageshack.us/img826/5744/lyd2.png
Her kan du senere skifte mellem lyd udtag.
http://gratisupload.dk/vis_billede/689268/
Avatar billede miss_fc Nybegynder
29. december 2012 - 13:59 #4
jeg har ikke et HDMI ikon.
Kun Realtek og Speakers som man kan se på dit billede.
Jeg har været inde og sætte flueben ved deaktiverede lydenheder. Men der var ingen deaktiverede.

De eksterne højtalere er taget ud, og Realtek har jeg valgt som standard enhed.
Det er den som kører op og ned med en grøn lydbar, når der er lyd på en film i tv'et.
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. december 2012 - 14:08 #5
Så ser dt ud til at du mangler en lydenhed Realtek HD Audio Konfiguration!
http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false
Accepter og next vælg om det er 32 eller64 bit
Avatar billede miss_fc Nybegynder
29. december 2012 - 16:41 #6
ej øv øv øv.
Det tog lige en times tid at hente denne her: 32bits Vista, Windows7, Windows8 Driver only (Executable file)
Og så lige 1 time for min computer at scanne igennem ved genstart.

Men desværre, så ser min lyd-kontrolpanel ud som før: med Realtek og mine højtalere og ikke andet.

ØV!
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. december 2012 - 16:58 #7
Du mangler så sikkert en driver til dit Grafikkort.
eller er det et grafikkort med SPDIF stik?
Hent denne PDF i toppen er et link til at hente SLimdrive
http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede miss_fc Nybegynder
29. december 2012 - 17:05 #8
what?
Den siger der er 5 som enten mangler helt eller som er out of date, og det er alle 5 noget med mit NVIDIA at gøre.
Så nu prøver jeg lige at opdatere det hele.
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. december 2012 - 17:16 #9
Jeg tror du er på rette spor nu!
Avatar billede miss_fc Nybegynder
29. december 2012 - 17:24 #10
godt. Har fået opdateret alle drivers til NVIDIA og fik opdateret mit diskdrev.

Men stadig ikke nogen HDMI lydenhed på mit lyd-kontrol-panel.

Stadig kun Realtek og mine PC højtalere.

Men computer  burde være opdateret med drivers nu. :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. december 2012 - 17:34 #11
Så må du i kontrolpanelet igen hvis du ikke  kan se HD Panelet så installer det igen du har vel gemt filen?
http://imageshack.us/f/861/lydstyrke.jpg/
Avatar billede miss_fc Nybegynder
29. december 2012 - 17:40 #12
du mener installere Realtek driveren igen? Jo, har gemt filen.
Den der 32bits driver til bl.a. vista.

Jeg prøver lige at installere den igen.
Avatar billede miss_fc Nybegynder
29. december 2012 - 17:57 #13
så blev HD Audio afinstalleret, og geninstalleret.

Men stadig med samme problematik:
I mit lyd-kontrol-panel har jeg to lydenheder: Mine pc højtalere, som virker når den er sat som standard enhed. Og så Realtek Digital Output, hvor lydbaren svinger op og ned når der kører en film på tv'et, men der er ingen lyd, også selvom den er sat som standard.

Grrr.
Avatar billede miss_fc Nybegynder
02. januar 2013 - 20:14 #14
Hej igen alle.

Måske der er nogen, ligesom mig da jeg havde lydproblemer, der googler sig frem til denne tråd.
Jeg vil lige opdatere: Jeg har fundet frem til at mit NVIDEA Geforce GT 230 grafikkort simpelt hen ikke understøtter HDMi.
Fedt, når det kun er en stationær der knap er 3 år gammel. :((
Nå, men jeg får nu en kammerat til at sætte nyt grafikkort i, og så må vi se om det så dur.
Det var lige en opdate herfra.
Avatar billede miss-g Seniormester
05. januar 2013 - 23:13 #15
Er spændt på om du får det til at virke. Jeg har samme problem med et nyere tv og stationær computer.
Avatar billede miss_fc Nybegynder
05. januar 2013 - 23:20 #16
har du undersøgt om det også er dit grafikkort der er problemet?

Min kammerat er ved at finde ud af hvordan og hvorledes.
For synes også det er surt at skulle bruge 400-500kr på et bare nogenlunde grafikkort fordi der sidder sådan noget bras i min computer, som ellers er ret ny.

Så jeg har sagt til ham: jo billigere jo bedre med en løsning.
Så han er ved at finde ud af om man kan trække et seperat lydkabel.

Indtil der fortsætter jeg med lyden ud af pc-højtalerne.

Min kammerat havde forresten hans bærbar med hjem til mig, og da vi satte HDMi stikket i fra stationæren over i den bærbare, kørte både billede OG lyd upåklageligt.
Så det er hverken settings i tv eller kablet den er gal med. Det er min computer.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. januar 2013 - 13:32 #17
kome on du vil vel ikke fortælle at du kunne sætte HDMI kabel Fra din grafik udgang på din PC. til HDMI udgangen på den bærbare??
Avatar billede miss_fc Nybegynder
06. januar 2013 - 20:01 #18
Nej, jeg mente at jeg kunne sætte HDMI kablet fra den bærbare til TV'et.
Kan godt se jeg fik formuleret det forkert. Jeg mente det stik der oprindeligt sad i den stationære, tog vi ud, satte i den bærbare istedet, og så kom lyd og billede på tv'et.
Det var sådan det skulle forståes.

PROBLEMET er idag løst!!!

Jeg skal se om jeg kan forklare det... kammeraten åbnede min stationære op, for at kigge på grafikkortet. Viser sig så, at den ledning der sidder i grafikkortet, som er en SP-DIF, ikke er forbundet ned i de to "stik" i bundkortet, som ledningerne skal sidde i!!
FLOT Acer; at lave en computer, sætte grafikkort i, sætte ledninger til, og så ikke forbinde det til bundkortet!!
SUK.

Men badabing badabum, så var der lyd! Så snart jeg fik ledningerne sat til ned i bundkortet.

Kammerat: du må gerne skrive her i tråden, så smider jeg straks de 200 point til dig, for uden dig havde lyden ikke fungeret.

Og lige en ps: i mine afspilnings-lydenheder på mit lydkontrol, hedder enheden der virker stadig kun Realtek Digital Output, og ikke mere. Så der behøver åbenbart ikke stå noget med HDMI eller lignende for at det virker.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. januar 2013 - 20:09 #19
Altså #7
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. januar 2013 - 20:12 #20
Du kan lukke dette spørgsmål, ved selv at lægge et [svar] og efterfølgende sætte flueben i firkanten accepter og afgiv point til dig selv.Husk det skal være dit eget svar jeg samler ikke.
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede miss_fc Nybegynder
06. januar 2013 - 20:14 #21
Av ja. Du spurgte dengang om der var SPDIF i mit grafikkort.
Det fik jeg aldrig svaret på, for anede ikke hvad det var.

Men jo, det viser det sig så at det var... og hvis Acer ellers havde sluttet kablerne til, så havde alt været i fineste orden.

Jeg håber ikke det er et alment problem at de ikke slutter komponenterne til som er i pc'en.
Nu var min pc heldigvis over de 2 år, men ellers bryder man jo garantien ved at åbne den som vi gjorde.
Avatar billede tubdk1983 Nybegynder
06. januar 2013 - 20:15 #22
Hvad miss_fc sagde ovenfor.

Ved ældre computere, tjek om der er forbindelse mellem grafikkort og lydkort via sp-dif. Det var det der manglede i det her tilfælde. Ledning og det hele var der, det var bare ikke sat sammen...
Avatar billede miss_fc Nybegynder
06. januar 2013 - 20:16 #23
Tak for hjælpen i hvert fald Poko1. Havde jeg forstået dit spørgsmål omkring SPDIF, så kan det være vi havde tjekket for det tidligere end vi endte med at gøre.
Godt jeg har en kammerat der forstår det lidt bedre end mig, og tænkte det samme som dig.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. januar 2013 - 20:22 #24
tubdk1983  vorfor gav du point til en som ikke deltog?
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. januar 2013 - 20:24 #25
tubdk1983
Der bliver sendt en andmeldelse hvis du ikke afleverer uberettigede point
Avatar billede miss_fc Nybegynder
06. januar 2013 - 20:29 #26
det var ham der kom forbi og fandt problemet med ledningen der ikke var sat i.
Det er ham der har repareret computeren.
Skal man ikke give point til den som hjælper med at ordne problemet? For så er det absolut berettiget.
Avatar billede tubdk1983 Nybegynder
06. januar 2013 - 20:31 #27
Jeg deltog skam, det var mig der hjalp hende irl. Jeg har brugt et par timer på det, er aldrig stødt på lignende problem før, men sjovt nok var der en bekendt der nævnte nøjagtig det samme i dag.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. januar 2013 - 20:34 #28
Jo men så burde du have oplyst det til vi andre jeg bruger ikke point til noget men har trods alt brugt meget tid på dig!
Avatar billede miss_fc Nybegynder
06. januar 2013 - 20:42 #29
oplyst hvad?
Det er lige fikset idag.

Og indtil idag har jeg siddet og opdateret alle mine drivers via programmet der er linket til, jeg har haft skrevet til Acer, jeg har haft afinstalleret og geninstalleret Realtek... alt det der bliver rådet til her i tråden, da jeg ikke vidste hvad problemet var, men nu var det nu engang ikke det der var problemet.
Det er jo ikke til at vide.

Jeg håber andre, som ligesom mig, der sad og googlede og googlede angående lyd-problemet, måske kan bruge denne tråd som hjælp, hvis de andre løsninger i andre tråde, ikke dur.
Avatar billede luke5818 Praktikant
26. februar 2017 - 12:56 #30
Jeg har haft samme problem med lyden fra pc til tv gennem hdmi.
Jeg tog stikket fra lydkortet til pc-højtalerne ud og så kom lyden over i tv, måske ikke
den rigtige måde at gøre det på men det virkede.