Avatar billede mjansen Seniormester
28. december 2012 - 16:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opgrader til windows 7

Hej Har en Acer Veriton M670G, som er født med vista Business og nedgraderet til windows XP.

Nu er det så tid til windows 7 som jeg købte billigt da der var mulighed for det.

Jeg har forsøgt at opgradere til windows 7 flere gange uden held.

Hvis jeg tester pc'en er den kompatibel, dog er der en del software som ikke er kompatibel. Så har lavet en ny installation af win XP, opdateret alt. Så der heller ikke var software fejl.

Men hver gang jeg forsøger at installer win 7 får jeg en fejl melding til aller sidst: "Windows Installation kunne ikke konfigurere windows til at køre på denne computers hardware."

Dog kan kan jeg finde driver mm. til win 7 på acer's hjemmeside.

Har prøvet med og uden internet opdatering...

Hvordan kommer jeg videre?

Den skal sq kunne kører win 7!
Avatar billede claes57 Ekspert
28. december 2012 - 17:25 #1
evt opdatér bios først.

Din xp er nok 32bit - og den kan køre 8/16bit software.
Hvis din win7 er 64bit, så kan den kun også klare 32bit - men der er ingen mulighed for at køre 8/16bit software (mange gamle run-time moduler i xp-software er 16bit - der var jo ingen grund til af lave en ny version på 32bit den gang).

Har du gammelt software, der skal bruges lidt tid fremover, så lad xp blive på maskinen, og opret en partition til win7 (helst ikke under 40-50gb). Så kan du installere der, og win7 vil automatisk lave en bootmenu, så du ved start kan vælge mellem xp og win7.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2012 - 17:28 #2
start med denne her inden du går i gang

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor

m.v.h
Avatar billede mjansen Seniormester
28. december 2012 - 17:42 #3
#1

Bios er opdateret.

Min windows 7 er 32 bit.

Startede med at ligge mi c drev på en ny disk inden jeg startede, så jeg stadig har min originale win xp kørende på den gamle disk.

Så kan jeg boote på den disk jeg vil. Hvis jeg har brug for at kører XP.

#2
Den har jeg kørt på en ren windows xp som var helt opdateret det eneste der ikke var kompatibelt var .net framework 1.1 som blev afinstalleret inden opgradering.
Avatar billede mjansen Seniormester
28. december 2012 - 17:44 #4
Kan mit problem være at der er ridser på dvd skiven?

Den kommer ikke med fejl under filkopiereingen..
Avatar billede claes57 Ekspert
28. december 2012 - 18:04 #5
kan du koble noget hardware fra? som sådanne skal der kun være skærm, tastatur, mus og en enkelt harddisk + cd-drev.
Avatar billede mjansen Seniormester
28. december 2012 - 18:37 #6
#5 Kan jeg prøve men det meste sidder på motherboardet men kan jo deaktiveres i bios.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. december 2012 - 18:41 #7
det er nok mest det med RAID-muligheden, der skal deaktiveres...
Avatar billede mjansen Seniormester
28. december 2012 - 23:29 #8
#7 Det var nok RAID der skulle deaktiveres nu lykkes det mig at få det installeret.

Tak for hjælpen.

Smid et svar så får du point.

Godt Nytår til jer alle.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. december 2012 - 08:48 #9
ok - den var lidt lusket...