Avatar billede Slettet bruger
22. december 2012 - 21:14 Der er 7 kommentarer

Dedikeret server

Hej Eksperten.dk
Er der nogen der ved om man kan købe en dedikeret server, som kan hentes, og stå i ens hus? Jeg vil nemlig hellere betale en gang, end jeg vil betale mådenligt/årligt osv.

Nogle der kender nogle steder hvor man kan købe dedikerede servere med dette formål, billigt og med gode specs?
Avatar billede chalde Seniormester
22. december 2012 - 21:22 #1
Køb en (ibm, hp, dell, andet) med de specs du ønsker eller byg en.
Start f.eks. på edbpriser.

Bare husk på:
Internet (kan det trække det, svartider, oppetid, tillader din ISP kommercielle løsninger osv..)
Strøm (den slags kan hurtigt løb op).
Service (hvis du ikke selv kan holde den kørende/opdateret, så koster dette også).
Osv.. Så du skal regne lidt på om det kan betale sig.
Avatar billede iifreak12 Nybegynder
22. december 2012 - 21:38 #2
Har denne http://www.edbpriser.dk/server/fujitsu-primergy-tx100-s3-id-6384050.aspx Den virker bare godt! Kan klart anbefale den!
Avatar billede juleulven Nybegynder
23. december 2012 - 11:10 #3
#0 jeg vil tillade mig, at spørge lidt ind til hvad du skal bruge den til?

der er jo KÆMPE stor forskel på servere både størrelse, strømforbrug, prismæssigt og kompetence mæssigt...
Avatar billede sinumsen Nybegynder
23. december 2012 - 11:46 #4
Det er jo ikke til at svare så let på. Er det en hjemmeside for den lokale bordtennisklub du vil hoste eller har du planer om langt mere avanceret udnyttelse?

Jeg har selv en lille Mac mini med osx server installeret - samlet pris ca 5.000,- Den hoster et par hjemmesider+mail, anvendt som remote backup for en ven og bliver ellers brugt som mediecenter her i huset.

Kom med lidt info :)
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2012 - 14:16 #5
Det skulle gerne være til host af nogle gameservere af forskellig slags. Jeg ville gerne have der skulle være en smule RAM i, da nogle af de gameservere jeg vil hoste kræver meget RAM.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. april 2013 - 10:13 #6
Hvis det kun er til gameservere, og din elregning kan bære det, så køb noget i retning af en IBM x345 / x346 på DBA med en god portion RAM og diske. Læg VMware i bunden (det er gratis op til 32GB RAM) og fyr op.
Avatar billede Moobi Nybegynder
10. november 2013 - 00:43 #7
Prøv at liste dine behov, så er det lettere at hjælpe dig med at finde den perfekte løsning.