Avatar billede hannele Novice
19. december 2012 - 16:46 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Problem med at installere Finepix.

Jeg har et problem med mit nye camera Finepix jz250. Jeg kan ikke få cameraet til at forbinde til pc. Den finder fint cameraet i ny hardware fundet, men når jeg prøver at installere siger den: Hardwaren blev ikke installeret, fordi softwaren ikke blev fundet. Jeg har installeret i en anden pc, og den blev installeret efter at have skrevet "softwaren har ikke bestået windows testen osv." - der var mulighed for at gå videre alligevel. Og det lykkedes så. Men denne her er anderledes indstillet. Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre?. Venlig hilsen Hanne
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2012 - 17:22 #1
Er det i xp maskinen den ikke vil?
Var den anden pc også xp?
Installeres software til kamera før man monterer det?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2012 - 17:31 #2
Hvor kraftig er Xp maskinen?
I denne manual side 45 står der lidt om det:
http://www.fujifilm.com/support/digital_cameras/manuals/pdf/index/j/finepix_jz200_jz100series_manual_01.pdf
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2012 - 18:18 #3
Softvaren skal først installeres, derefter skal kameraet skal være slukket, når du tilslutter kameraet til computer, side 49. Tænd kameraet når det er tilsluttet computeren.

Fuji FAQ
http://www.fujifilmusa.com/support/ServiceSupportProductContent.do?dbid=880039&prodcat=879669&sscucatid=664277

Jeg tror ikke, man behøver at bruge det program, der følger med kameraet.
Jeg bruger for det meste Picasa til mine kameraer.
http://picasa.google.com/intl/da
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2012 - 18:51 #4
Er din XP computer helt opdateret. Kameraet kræver SP3 ( service pakke 3 ) samt CPU 2 GHz. Jeg spekulere på om din XP har det.

Hold WIN knappen ( den med fire hvide felter ) ned på tastetur, og tryk på  Pause/Break knap og se hvad du har af CPU.
http://i.imgur.com/w3u25.png

GPU skal support version DirectX 7 eller nyere. Kan kræve at du opdater din computer hvis den ikke gør det.

Hent Speccy fra piriform for at se om om du har DirectX i en version der er tilstræklig. http://www.piriform.com/speccy/download

http://i.imgur.com/9jVlU.png
Avatar billede hannele Novice
19. december 2012 - 19:18 #5
Den anden var også xp, og softvaren er indstalleret. Maskinen er kraftig nok.  Jeg har kørt med et andet camera. Som nu er gået i stykker, uden problemer. Jeg har sp3. CPU 2,2 GHz. Og pc er helt opdateret.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2012 - 22:15 #6
Er det "gamle" kamera software mm blevet fjernet fra pc, og var det også et Finepix?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2012 - 22:20 #7
Prøv evt usbdeview og se om der er forekomster af tilsluttet usb udstyr der burde slettes:
http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html
download link i bunden af siden, men vil mene det er dette du skal bruge:
http://www.nirsoft.net/utils/usbdeview.zip
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2012 - 22:23 #8
udpakkes og køres.
Du burde nu kunne se det usb udstyr som har/er tilsluttet din pc. Er der oplysninger om dit gamle kamera, så fjern dem så de ikke laver ballade.
Hvis du kommer til at fjerne en du ikke skulle vil hardwaren blive detekteret næste gang den indsættes.
Avatar billede hannele Novice
20. december 2012 - 18:38 #9
Der var oplysninger om det gamle camera, som var et samsung. oplysningerne er nu slettet. Men resultatet det samme. Jeg kan ikke installere. Hardwaren kunne ikke installeres, fordi guiden ikke kunne finde den nødvendige software. Jeg har tænkt om det er en indstilling i mit windows xp, der kan ændres. Jeg har efter anvisning fra fugifilm downloadet en fil der skulle opdatere softwaren, men det gør heller ingen forskel.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2012 - 19:08 #10
Det kan det måske være, men er den ikke helt opdateret?
Også evt med brugerdefinerede opdateringer?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2012 - 19:11 #11
Prøv at Hente SlimDrivers og se om der er opdateringer til din hardware:
http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2012 - 19:21 #12
Du skal muligvis registrere den, men ellers gratis at bruge.
Programmet kan også tage backup af dine drivere, så det er lettere at få den op at køre igen.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2012 - 11:57 #13
Prøv og reparer autoplay.
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=2648

Har du kortlæser på PC ? Så kan du læse SD kort derfra.
http://www.avxperten.dk/dynamisk/search.asp?ord=kortl%E6ser
Avatar billede hannele Novice
25. december 2012 - 23:38 #14
Jeg har henter Slim drivers, og har opdateret hvad der var. Men jeg kunne stadig ikke få cameraet indstalleret. Og jeg har prøvet repares sutoplay, heller ikke noget resultat.  Der er ingen kortlæser på min computer. Tror jeg da nok.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2012 - 08:18 #15
Hvis du ikke har kortlæser i kunne du måske prøve at låne en løs usb baseret en for at se om det kunne være en løsning, hvis muligheden med direkte tilslutning kikser helt.
Hvad hedder din pc? Vil godt lige tjekke op på om der kunne være en kortlæser i fra ny af.
Avatar billede hannele Novice
01. januar 2013 - 18:25 #16
Jeg har købet en usb baseret kortlæser. Og det virker fint. Jeg har ikke fundet ud af hvorfor min pc ikke kan læse cameraet direkte, for både min mands stationære pc og min bærbare kan gøre det, men ikke denne her. Men løsningen var kortlæseren, og det er jo foreslået både af peterolsen123, og af dig Xp proffessional, så læg et svar, og jeg siger tak for hjælpen.

Venlig hilsen Hanne
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2013 - 20:00 #17
Hej Hanne og godt nytår.
Jeg vil gerne lægge et svar. Kommer her