Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. december 2012 - 23:12 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

AVG free + Gmail + toolbar

Hej

Min kone har AVG free ...

Nu har den installeret en ekstra "toolbar" - "Sikkerhedsbar"
Hvordan kommer man af med den igen ?

Desuden bliver kodeordet i g-mail slået fra hver gang -
Og det vil hun gerne have er slået til altid (som sædvanligt).

Ved det ikke 100%, men tror det er AVG, som er skyld i det,
for det er kommet fornylig - efter opdatering af AVG ...

Hvordan får man AVG til at "blande sig udenom" g-mail ?

Håber på jeres hjælp - og helst på dansk, tak :-)

Med Venlig Hilsen
Ikke-Ekspert
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2012 - 09:23 #1
I skal ind i browser tilføjelser for at fjerne den.
Har i Revo uninstaller free, så tjek om den ligger i tilføj fjern programmer her og afinstaller den:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når programmet startes kommer et billede med alle programmer som du har. Vælg Toolbaren og tryk på afinstaller. 3 mulighed der vises i næste boks accepteres. Programmet afinstalleres. Du trykker på næste og registreringen tjekkes for efterladenskaber. Når resultatet kommer vælger du "vælg alt" og trykker slet og herefter på  næste. nogle gange kommer der filer op to gange og her vælges også at slette disse.
Genstart pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2012 - 09:27 #2
Hvis ikke #1 løser det kunne man måske spole tiden tilbage og opdatere avg igen, og når dette gøres så være opmærksom på hvad man siger ja til.
Er 100% sikker på der er blevet sagt ja til blandt andet toolbar som en af de første ting.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2012 - 09:27 #3
spole tiden tilbage= systemgendannelse til før opdatering af AVG.
16. december 2012 - 09:49 #4
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2012 - 09:52 #5
#4 Enig (den glemte jeg). Tak for det :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2012 - 10:22 #6
Fik lige en opdatering på min win 7 til AVG, og her fik jeg også muligheden for at installere en toolbar i 3 billede jeg fik.
Her fjernede jeg de tre tejktegn, da jeg ikke ønsker disse toolbars og hvad der evt kan følge med disse.
Avatar billede jhsg Nybegynder
16. december 2012 - 10:42 #7
Under normale forhold kan de fleste "ToolBars" afinstalleres under "Tilføj eller fjern programmer" i kontrolpanelet. Kaldes også blot "Programmer" i visse andre Os.
Avatar billede jhsg Nybegynder
16. december 2012 - 10:47 #8
Ved login på Gmail, kan sættes flueben i et felt "forbliv logget ind" mener jeg det hedder. Så er der en chance for at maskinen "husker" logon data.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2012 - 10:49 #9
#7 enig, men har set eksempler der er mere genstridige.

Og med disse fjernes ikke alle oplysninger i registreringen når tilføj fjern programmer bruges. Og det er her at Revo Uninstaller gør arbejdet færdigt med det samme.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2012 - 11:14 #10
Fjern AVG tooolbar, IE, Firefox, Chrome.
http://www.avg.com/eu-en/secure-search-uninstall

Desuden bliver kodeordet i g-mail slået fra hver gang -
Og det vil hun gerne have er slået til altid (som sædvanligt).

Bruger du Ccleaner skal der ikke være flueben udfra Gemte kodeord
http://imageshack.us/photo/my-images/39/image004k.png/
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2012 - 16:49 #11
#10 Fin guide fra AVG hjemmeside :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
16. december 2012 - 18:56 #12
T*A*K

- for fin hjælp til jer alle ...

Smid et svar, så I kan få points ...

Nu virker AVG bedre ...
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2012 - 19:09 #13
Velbekomme
svar
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
16. december 2012 - 20:07 #14
flere svar ?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2012 - 20:12 #15
#14 Giv dem lige en chance for at svare.
Du behøver jo ikke lukke i dag. Kan tænkes de er optaget af andre ting.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
17. december 2012 - 08:45 #16
... ja
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2012 - 09:09 #17
svar