Avatar billede odsgaard Praktikant
12. december 2012 - 15:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

WIndows 2008 Hyper - V - 'could not initialize'

Hej Eksperter

For at lære om opsætninge af servere m.m., har jeg installeret en testversion af Server 2008 R2 på min computer og givet den rollen Hyper-V.

Computeren er installeret i dual-boot med windows 7. Efter, at jeg har haft genstartet computeren får jeg fejlen når jeg forsøger at få startet min virtuelle server:

'Server 2008' could not initialize

Når jeg forsøger at google det, er alle svarene omkring bios-opsætning. Det har jeg tjekket og det er korrekt - samtidig har de virtuelle maskiner virket.

Jeg har prøvet at afinstallere 'Hyper-V'-rollen og installeret den igen - uden held - får stadig samme fejl.

Er der nogle gode bud på, hvad der er fejlen og hvad jeg kan gøre for at komme videre.

På forhånd tak
Brian
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. januar 2013 - 20:25 #1
Hej, Brian.

  Altså, din Win7 og den Server2008, der er Hyper-V host kan begge boote, eller? Som jeg læser det, er det "kun" dine virtuelle servere, der ikke kan boote. Har du prøvet at lave en frisk VM og starte den - blot så vi kan se, hvor tidligt det gåt galt?

De bedste hilsner
Avatar billede odsgaard Praktikant
17. januar 2013 - 22:25 #2
Hej CR

Det er lidt forskelligt, hvornår det går galt, men det er kun de virtuelle maskiner der fejler. Nogle gange har jeg fået fejlen hvis computeren har været slukket - det kan måske være i processen hvor Hyper-V lukker ned, at der sker et eller andet?

Nogle gange har jeg kunne klare fejlen ved at genstarte maskinen, men andre gange har jeg været nød til at lave en helt ny VM.

/Brian
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. januar 2013 - 22:32 #3
Næste gang fejlen opstår, så prøv lige at tage et kig i eventlog'en og se om der er services, der burde være kørende, der pludselig er stoppet. Hvordan med resourceforbrug, har du rigelig, eller kører den på kanten?
Avatar billede odsgaard Praktikant
17. januar 2013 - 23:10 #4
Jeg kører det på en Dell T3500 med for lidt RAM (4 GB) :) - så hardwaremæssigt, så er det bestemt ikke det optimale.

Næste gang det opstår, så prøver jeg det - så kan jeg eventuelt poste det herind, så kan vi se om du/i kan gøre mig klogere på det :)

/Brian
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. januar 2013 - 16:54 #5
Helt fint, jeg skal nok tage et kig hvis der dukker mere op.
Avatar billede odsgaard Praktikant
19. marts 2013 - 20:48 #6
Lukker tråden
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. marts 2013 - 20:52 #7
Hmm - du kom aldrig videre, eller?