Avatar billede ronnip Nybegynder
17. november 2012 - 14:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bruge min nuværende HDD i ny computer, men flytte win7 til mindre hdd?

Hejsa
Min computer skal snart på pension.

Problemet er at jeg har en ok HDD på 1TB med en masse programmer på, bla. OEM win7 home Premium. (computeren er en PB Ixtreme M5120)

Min nye computer ville jeg gerne have med en mindre /128 eller lign HDD kun med styre system, for hurtigere start med mere.

Er det muligt at flytte min nuværende Win7 over? eller hvad gør man mest praktisk?

Min nuværende harddisk er en WD10EAVS SATA 8mb cache 7200 Rpm.
Avatar billede thov Forsker
17. november 2012 - 14:25 #1
OEM Windows lever (og dør) med den computer systemet er installeret på.
Det strider derfor imod licensbetingelserne at flytte til en ny computer.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. november 2012 - 14:45 #2
skal vi aftale, at du bevarer pc, og bare opgraderer den kraftigt?
http://www.paragon-software.com/technologies/components/migrate-OS-to-SSD/
til 20$ (under 125kr). Så kan du jf deres grafik flytte udvalgte områder over, og droppe resten. Og det behøver jo ikke være til en SSD - men bare en mindre disk.
Avatar billede ronnip Nybegynder
17. november 2012 - 15:04 #3
Hmm dvs. med den software, kan jeg "opgradere" min computer, og så efterfølgende få flyttet min win7 over på min mindre disk?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. november 2012 - 15:12 #4
det er muligt - bare du ikke indlæser fx win8 oveni.
Avatar billede ronnip Nybegynder
17. november 2012 - 15:40 #5
tak skriv et svar
Avatar billede claes57 Ekspert
17. november 2012 - 15:48 #6
ok
Avatar billede kimtheman Novice
17. november 2012 - 21:23 #7
Vil der ikke opstå problemer når det bliver flyttet over til et helt nyt bundkort som ikke bruger de samme drivers osv?

Ellers kunne han vel også bare clone hardisk partition med styresystem på:
http://www.comon.dk/art/113703/guide-clonezilla-kloner-din-harddisk-helt-gratis

Men tror næppe det vil virke på pc med et helt anden bundkort.