Avatar billede 2rbenn Nybegynder
15. november 2012 - 21:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ASUS K52Jr tager ikke mod strøm - strømforsyningen er OK

Hej.

Min Asus K52Jr er gået død. Strømforsyningen afgiver 19,2 volt, det har jeg målt. Kontrollampen for ladning lyser kortvarigt når laderen sluttes til - men så sker der heller ikke mere. Ikke en gang et par omdrejninger på blæseren.

Jeg har mistanke til DC bøsningen og måske startkontakten. Begge dele sidder på et lille kort sammen med kortlæseren, knapbatteriet og netstikket, og er til at få for rimelige penge på e-bay.

Jeg vil gerne høre, om der er andre der kender problemet, og om der kan tænkes mere omfattende skader - fx defekt bundkort, før jeg køber reservedele.

På forhånd tak.
Avatar billede thov Forsker
16. november 2012 - 04:26 #1
Kan computeren køre på netadapteren alene - altså med batteriet ude ?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2012 - 08:36 #2
Har du forsøgt at fjerne alt strøm fra den (batteri og lader) og holde startknappen ned i ca 30 sek for at aflade bundkortet?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2012 - 08:42 #3
Har også læst at en bios update kunne rette denne fejl, men det kræver jo at den kan køre.
Bios update er ikke normalt det jeg anbefaler, da det kan gå galt hvis pc lukker ned før den er færdig.
http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=K52JR&p=3&os=29
Den nyeste bios er 14 og er fra 2011.
Avatar billede 2rbenn Nybegynder
16. november 2012 - 10:17 #4
Mange tak for de foreløbige svar. Desværre har de ikke givet det ønskede resultat.

Jeg får kun det korte blink fra "ladelampen" når jeg tilslutter laderen, og kan ikke boote maskinen - hverken med eller uden batteriet monteret.

Det lange tryk på startknappen virker desværre heller ikke.

Jeg tænker, at bundkortet burde være intakt i det der gives det korte blink i ladelampen, og at årsagen bør ligge i DC bøsningen eller på det lille printkort den er monteret i. Jeg kan ikke vrikke strømtilslutningen til vedvarende ladning, som man nogen gange kan, når bøsning eller stik er ved at være slidt.

Tager med kyshånd mod yderligere forslag.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2012 - 13:21 #5
Har desværre ikke andre bud herfra
Avatar billede thov Forsker
16. november 2012 - 13:52 #6
Du må måle om de 19,2V kommer videre fra tilslutningen og hen til bundkortet.
Jeg har en Acer bærbar som engang lavede samme stunt.Den lå så i en måneds tid uden batteri og lysnetadapter, mens jeg muntrede mig med dens afløser.
For sjov samlede jeg den igen og trykkede power-on....
Den tændte, og har kørt lige siden - bortset fra batteriet, som stod af for længe siden.
Avatar billede 2rbenn Nybegynder
30. november 2012 - 17:09 #7
Hej

Købte DC kortet hjem fra Kina - godt kr. 200,- inkl. forsendelse.

Det var det der skulle til. Og jeg fik prøvet 'billige' indkøb fra Kina, og blev positivt overrasket.

Tak for alle jeres svar.

Mvh Torben
Avatar billede 2rbenn Nybegynder
14. januar 2013 - 16:58 #8
Hej

Tak for alle jeres svar.

Som skrevet købte jeg DC kortet i Kina til billige penge. Desværre var det ikke der fejlen lå, så nu må jegtil Kina igen, for et billigt bundkort.

Desværre ingen forløsende svar, så jeg beholder pointne.

Mvh Torben
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2013 - 17:12 #9
Det er i orden. Husk at acceptere dit eget svar.
Avatar billede 2rbenn Nybegynder
06. marts 2013 - 08:08 #10
Hej

Som tidligere skrevet gav mit problem desværre ikke et brugbart svar.

Mange tak for udvist interesse og svar.

Mvh Torben