Avatar billede hugopedersen Nybegynder
13. november 2012 - 13:30 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Postnumre med koordinater

Nogen der kender til en database med de danske postnumre med map koordinater?
Altså et koordinat som er ca. midt i det område et postnummer dækker

Jeg skal bruge det i forbindelse med et projekt hvor jeg bruger gmLib til at importere en fil med postnumre og så får dem vist på et Google kort med en taleboble med en værdi for hvert postnummer
Avatar billede martinlind Nybegynder
13. november 2012 - 14:01 #1
Jeg mener postdanmark engang havde et kort med postnumre på
( så du selv kunne lave koordinater :-) )
Avatar billede jokkejensen Novice
13. november 2012 - 15:03 #2
Spørg google gennem deres api on-the-fly, de har mapped alle adresser, byer - og postnumre..

Ellers er byerne tegnet på et google kort med:

http://microformats.dk/kort/post/allepostnumredk.zip

/J
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
13. november 2012 - 15:37 #3
Man kunne selvfølgelig prøve om man kunne lave noget med Google.
Men det kræver nok lidt læsestof :-)

Jeg har lavet et lille eksempel på hvad det er jeg er ude efter

https://dl.dropbox.com/u/65392149/MapMarker.zip

Der er en lille fil med 5-6 records som kan indlæses og vises på kortet.
Det er de koordinater jeg er ude efter.

@jokkejensen  Jeg har rent faktisk kigget på den, men den giver et polyline område over postnummeret og det er ikke lige det jeg skal bruge i denne omgang. Det library jeg bruger kan så vidt jeg kan se heller ikke loade de data fra ekstern kilde så det vil blive en større omgang at lave det.
Avatar billede jokkejensen Novice
13. november 2012 - 17:30 #4
jeg kan ikke hjælpe dig med dit java, og når jeg afvikler din app, får jeg et kort frem, men kan ikke åbne csv filen.

Jeg formoder det er noget med du gerne vil slå nogle adresser op, tag at kig på:

https://developers.google.com/maps/licensing

og så

https://developers.google.com/maps/documentation/geocoding/#JSON
https://developers.google.com/maps/documentation/geocoding/#XML

efter ønske - så burde data være til at behandle. exvis

http://maps.googleapis.com/maps/api/geocode/xml?address=danmark&sensor=false

vh
/J
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
13. november 2012 - 19:12 #5
Har du ikke en fil der hedder  mine.csv sammen med .exe filen?
Den skulle gerne kunne åbnes fra menuen

PS: der er ikke noget java i det der ligger på Dropbox. Det er ren Delphi og Google
Avatar billede jokkejensen Novice
13. november 2012 - 23:00 #6
nå ja sry, delphi.

Men jo, der er 2 filer, men når jeg trykker åben, reloader kortet bare.

/J
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
14. november 2012 - 06:41 #7
Og så hvis du zoomer ud, så skulle den gerne vise nogle punkter.

Ham der har lavet gmlib er ved at se om han kan få lavet så den efter indlæsning kan zoome ud så den viser alle punkter automatisk
Avatar billede jokkejensen Novice
14. november 2012 - 09:01 #8
der kommer ingen filvælger frem... så nej ingen punkter.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
30. november 2012 - 12:32 #9
Nu har jeg den løsning med gmLib som jeg kan anvende:
Et kort hvor jeg kan loade en CSV fil med output lavet i mit andet program. (kortet er nu prøvet hos 7-8 forskellige personer og ingen andre har haft problemer med at indlæse data)

Når jeg skal finde positioner til senere brug, er det sådan at jeg bare dobbeltklikker et sted på kortet og så bliver jeg spurgt om bynavnet. Så dannes/opdateres data.