Avatar billede AdamKnox Nybegynder
12. november 2012 - 16:35 Der er 7 kommentarer

Hentning af data fra en liste til en anden liste

Hej

Jeg har brug for flg:

Jeg har et ark hvor i jeg har opbygget en liste (dette er den simple version)

Ark 1
På A      B      C        D          E
1  Navn    Dato    Alder    Virksomhed Mentornavn
2                                        ?

I et nyt ark har jeg lavet en anden liste over Mentorer som er ansat i virksomheden: den ser sådan ud her:

Ark 2
  A          B          C          D
  Virksomhed  Mentornavn Email      Tlfnr

Det jeg har brug for er en udfyldning af ark1 E2 med et navn fra Ark 2 B1. -Mentornavn er betinget af hvilken virksomhed der bliver indtastet i ark1 D2.

Jeg tænker at det er noget med LOPSLAG men jeg kan sgu ikke få det til at virke..

Tusind tak for hjælpen på forhånd
Avatar billede store-morten Ekspert
12. november 2012 - 18:08 #1
Prøv:
=LOPSLAG(D2;'Ark2'!A1:D10;2;FALSK)
Avatar billede store-morten Ekspert
12. november 2012 - 18:22 #2
Og hvis der ingen resultat er retuneres: #I/T

Brug denne, der returnere: "Ingen match"
=HVIS(ER.IKKE.TILGÆNGELIG(LOPSLAG(D2;'Ark2'!A1:D10;2;FALSK));"Igen match";LOPSLAG(D2;'Ark2'!A1:D10;2;FALSK))
Avatar billede christian-BN Praktikant
12. november 2012 - 23:01 #3
Jeg kan ikke umiddelbart se hvor det skal sættes ind? Er det noget jeg skal sætte ind på spillerlisten, eller på runde-arket? Hvis det er spillerlisten så havde jeg håbet der var noget mere generelt da der kommer 100+ spillere ind i systemet.

Jeg har uploadet filen det drejer sig om hvis det skulle hjælpe.

http://temp-share.com/show/HKdPlyU5A

Mvh.
Christoffer
Avatar billede AdamKnox Nybegynder
21. november 2012 - 13:57 #4
Super tak det hjalp :)
Avatar billede AdamKnox Nybegynder
21. november 2012 - 14:08 #5
store-morten skal have point
Avatar billede AdamKnox Nybegynder
21. november 2012 - 14:13 #6
store-morten det var meget fint det du skrev gider du ikke give en ny løsning så jeg kan give dig point.

Mvh
Adam
Avatar billede store-morten Ekspert
21. november 2012 - 14:39 #7
Velbekomme