Avatar billede AquaLens Nybegynder
07. november 2012 - 21:51 Der er 6 kommentarer

Brugt marked ønskes ...!

Jeg kunne være interesseret i en løsning med et brugt marked (ligesom blocket.se elller dba.dk....
er ikke den store Haj på PC...
Men ville være glad om nogen kunne søsætte mig for få kr. med mit eget brugt marked...
Der er et par ting den skal kunne ville jeg mene:

* Fungere på flere sprog (gerne google oversætning)
* Der skal være kategorier (egen opbygning)
* Man skal kunne lægge billeder op sammen med produktet.
* Man skal kunne skrive sammen anonymt.
* Annoncerne skal blive deaktiveret efter x dage.
* Hver udbyder skal have egen profil m/kontaktoplysninger.
' Der skal være et mailsystem indbygget
* Mailbox med nyhedsmail.
* Bruger skal 0 kr. for 1. ting "til salg" og betale x kr. for 2. ting osv....
* Kort sagt en blanding af blocket.se och dba.dk... ved ike om det findes men lad mig høre. Jeg har behov for en som kan uploade, aktivere, forklare om interfaset og løbende hjælpe med?

Lad mig høre fra en af jer om i kender til hvordan man kan sætte dette op.

Mvh
Avatar billede 2Mida Praktikant
07. november 2012 - 22:54 #1
Ikke noget problem - du skal bare have de rigtige folk på og det rigtige gear, så med 2 til 4 mio er du godt kørende, i opstart!

Men hvad forventer du egentlig - du vil køre et så kompliceret site og så kan/vil du ikke lukke indlæg fra 2009
Avatar billede AquaLens Nybegynder
08. november 2012 - 07:39 #2
Jeg må have skrevet noget som er blevet misforstået i mit spørgsmål.
Jeg vil ikke ofre 2-4 millioner (opstart) på et site som jeg ikke ved om kan tjene sig ind igen.....
Som jeg læser dit skriv, så siger du at jeg skal lukke ned og skrubbe af herfra dette medie fordi jeg ikke er nok vidende om hvordan at tingene /EDb hænger sammen, kan det passe?
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. november 2012 - 09:25 #3
#2
Tror nu bare der bliver ment at det ikke kan gøres for småpenge. Tror nu ikke der er nogen der ønsker dig væk fra dette forum.

Men må give #1 ret i at det ikke kan gøres for småpenge. Det er et ret kompliceret site du ønsker at sætte i gang. Der skal først og fremmest et del møder til, så skal der en ordentlig kravspecifikation, derefter flere møder og først der kan man snakke om at begynde at programmere. Så før du overhovedet kommer til selve programmeringen er dit budget på "få kr." opbrugt.
Avatar billede AquaLens Nybegynder
08. november 2012 - 10:13 #4
Tak for inputtet...!
Jeg har læst i en anden tråd at der findes (ligesom InternetShops) en masse forskellige free downloads på nettet.
Min tanke var at der blot skulle laves eget design, men så kunne man starte derfra... evt. med noget open source... så kunne man hvis man fik gang i omsætningen :-) investere indtjeningen på at udvikle på koden derfra....?
Ved ikke, men ville spørge her på expersten... der er rigtigt mange (min ide) her som ved en masse uden at være professionelle og skrive regninger fra første minut... :-)
Det kan godt være jeg har sat barren højt fra 1. skriv (ved ikke).... men håbede at man kunne finde en free software man kunne starte med og så arbejde videre derfra hvis og hvis....

Mvh
Den uerfarne
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. november 2012 - 10:30 #5
Der findes en masse CMS'er på webben (Joomla, Wordpress osv) til at opbygge websites. Der er også moduler til disse CMS'er hvor du kan opsætte webshops osv, men dine krav er så specifikke at det alligevel vil tage en del tid (læs penge) før du kan komme i luften.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2012 - 13:55 #6
dba.dk koster formentligt *langt* over 4 millioner kroner

:-)