Avatar billede mantichora Nybegynder
04. november 2012 - 20:39 Der er 1 løsning

Grafikkort til under 2000,- Overvejer HD 6950 eller 560 Ti. Erfaringer?

Jeg køber altid mid-range grafikkort til mine computere, og skifter dem ud når jeg ikke længere kan køre nye spil ordentligt. Det er ved at være den tid nu.

Lige nu har jeg et HD 5770 1 GB.
Min computer ellers er en Intel i5 med 4x2,66 GHz og 8 GB RAM på et ASUS P7P55D LE bundkort. Det har PCIe 2.0.

Kortet skal koste under 2000 (eller lidt over, hvis der er god grund), og jeg har mest enten ATI HD 6950 eller GeForce GTX 560 Ti i tankerne, efter at have set lidt priser og benchmarks, primært denne:
http://www.tomshardware.com/charts/2011-gaming-graphics-charts/3DMark11-Enthusiast,2660.html

-

Erfaringer med hvad der er bedst?

Er 2 GB versionen af 6950 de 300,- mere værd end 1 GB (tomshardware siger 2 fps mere)?

Andre forslag til bedre kort til prisen?

Kan jeg evt. have pladsproblemer eller andet jeg skal tænke på ved installation?

Tak.
Avatar billede mantichora Nybegynder
07. november 2012 - 19:59 #1
Ah well, jeg havde ikke regnet med at der var præcise erfaringer med det, men det var forsøget værd. Tak hvis nogen kiggede.