Avatar billede EmilMeldgaard Nybegynder
02. november 2012 - 12:14 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

USB og andet ekstern hardware tænder?

Hej. nu skriver jeg det hele som det er. Jeg har været ude at købe et nyt bundkort (Asrock 970 extreme 4). Da jeg så havde monteret det hele og var klar til at køre, tænder jeg selvfølgelig min strømforsyning, på knappen bagpå den. (med det samme jeg gør det)
sker der noget mærkeligt mit tastatur, mus kortlæser, og ekstern HDD
alt ekstern hardware tænder. Kan nogle hjælpe mig med det problem?
Det er muligvis en bios indstilling. Jeg er åben for alle forsøg.

ps: inde i bios står alle mine USB'er til "enabled"
Avatar billede des_84 Nybegynder
02. november 2012 - 12:22 #1
Syntes da ikke det er så mærkeligt når der kommer power på dine USB porte under opstart :)
Avatar billede EmilMeldgaard Nybegynder
02. november 2012 - 12:25 #2
Det er ikke når pc'e tænder det er når strømforsyningen tænder
på knappen bagpå at Det sker.
Avatar billede des_84 Nybegynder
02. november 2012 - 13:11 #3
Ja det skrev du da også.
Er enhederne stadig tændte efter du har haft computeren startet op i windows og lukker den igen?
Avatar billede lense Nybegynder
02. november 2012 - 13:36 #4
lyder til et defekt mb atx 24 pins stik. siden den sender strømmen igennem med det samme uden der den skal forbi "on/off" knappen/pins på mb
Avatar billede EmilMeldgaard Nybegynder
02. november 2012 - 14:16 #5
Så nogen ide til, hvordan det kan løses?
Avatar billede des_84 Nybegynder
02. november 2012 - 14:25 #6
Kunne godt være enig med lense og så skal bundkortet ombyttes.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2012 - 19:49 #7
Er der ikke på nogle bundkort en indstilling hvor der kan være spænding på usb portene selvom pc er lukket ned?
Mener jeg har hørt om det før.
Og det skulle så være en indstilling man kunne slå fra.
Prøv at se om du har noget i din bios der hedder Eup Ready?
http://www.tomshardware.co.uk/forum/282606-12-turn-ports-computer-shut-down
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2012 - 19:54 #9
Her er et Asrock bundkort hvor man kan sætte nogle jumpere til at få spænding på usb portene.
Kunne måske være noget det samme med dit kort:
http://superuser.com/questions/430857/how-to-disable-power-to-the-mouse-and-keyboard-after-shutdown
Avatar billede EmilMeldgaard Nybegynder
03. november 2012 - 13:08 #10
Tak, for svaret vil lige kigge på det!
Avatar billede EmilMeldgaard Nybegynder
03. november 2012 - 14:08 #11
Kan ikke finde en jumper på MB udover "cmos" og i bios er der heller ikke noget at se omkring det.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2012 - 14:34 #12
Der er så heller ikke noget med indstillinger om power i bios?
Avatar billede EmilMeldgaard Nybegynder
03. november 2012 - 14:45 #13
Nej, det er der ikke vil du have et link til manual (Asrock 970 extreme 4)?

http://www.asrock.com/mb/manual.asp?Model=970%20Extreme4
Avatar billede EmilMeldgaard Nybegynder
03. november 2012 - 14:49 #14
ps. vil du tro at, hvis jeg returnere det til et andet bundkort
(af det samme slags) det vil hjælpe?
Avatar billede EmilMeldgaard Nybegynder
03. november 2012 - 14:55 #15
Den her video viser, hvordan min bios ser ud. Det er samme bios men ikke samme bundkort.
http://www.youtube.com/watch?v=P_QSqpLlp8E&feature=related
Avatar billede EmilMeldgaard Nybegynder
03. november 2012 - 15:57 #16
Mit problem er løst!
jeg måtte gå ind i bios/Advanced/south bridge configuration/on/off play/ set disable.
Men jeg syntes da du skal lægge et svar så du kan få dine point som tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2012 - 17:16 #17
ping.
Så var det alligevel en indstilling i bios :-).
South bridge styrer jo portene på bundkortet:
http://en.wikipedia.org/wiki/Southbridge_%28computing%29