Avatar billede Kennedster Nybegynder
02. november 2012 - 10:10 Der er 1 kommentar

Index / kundenummer

Hej Eksperter,

Jeg tror det er et ret enkelt spørgsmål, men jeg kan ikke finde noget på google som jeg lige kan gennemskue.

Jeg har en textbox, og en listbox.
Jeg har en knap som smider det fra textboxen ned i listboxen. Det er fint nok. Men jeg vil gerne have at den opretter en nummer for hver ting jeg opretter. F.eks. et varenummer eller et kundenummer. Og det skal være løbende nummer. Hvordan skal jeg lige gribe det an?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Kenneth
Avatar billede Syska Mester
02. november 2012 - 10:25 #1
Hvor gemmer du data? Hvis SQL, så skal du lave en identity column.

Hvis du kun har det "in-memory" så kan du vel bare bruge det index nummer det item har i listen +1.

Men kom med lidt mere information, så er det nemmere at hjælpe.

mvh