Avatar billede britho Nybegynder
01. november 2012 - 13:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Betinget formatering fra excel til word

Hej
Jeg har lavet den fineste tabel med farvede prikker, der fortællet om mine mål er helt, delvist eller ikke- opfyldt. Mit problem er, at når jeg kopiere tabellen ind i mit notat i word, forsvinder alle prikkerne, og tabellen er tom - så er det jo ikke smart- er der nogen der kan et trick?
Avatar billede alanm Nybegynder
01. november 2012 - 13:49 #1
Nu fremgår det ikke, hvilken version af Office, du bruger, men jeg har tit oplevet, at især figurer ikke kommer til at se ud i PowerPoint og Word, som de gjorde i Excel. Prøv 'Indsæt speciel' i stedet for 'Indsæt'. I sidste ende kan du indsætte tabellen som en figur - det plejer at virke, men muligheden for at redigere forsvinder selvfølgelig.
Avatar billede britho Nybegynder
02. november 2012 - 07:59 #2
Jeg bruger office 2010. Jeg har ikke muligheden "indsæt speciel"- eller også kan jeg bare ikke finde rundt i det nye "smarte" setup, der er lavet. Hvis jeg vælger indsæt excel-regneark, kan jeg godt få den til at vise prikkerne, men hele tabellen bliver meget mærkelig og kan ikke ses i sin helhed i dokumentet. Som figur smider den prikkerne. Eneste succes hidtil er at gemme som pdf og trække det ind som billede- det bliver bare ikke nær så pænt....
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2012 - 08:27 #3
Når du har kopieret i Excel så gå til dit Word dokumment (jeg har US version, så oversæt selv hvis du har dansk), højreklik, under Paste Options vælger du det ikon hvorunder der står  Link & Keep Source Formatting (ved mig det tredje ikon fra venstre).

Hans
Avatar billede britho Nybegynder
02. november 2012 - 12:49 #4
Der lærte jeg noget nyttigt nyt, som jeg sikkert kan bruge til en hel masse andre situationer - tak for det ! Desværre hjalp det ikke på mine prikker...............
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2012 - 13:03 #5
Det forstår jeg ikke. Har du muligfhed for eventuelt at sende Excel filen med det der skal over i Word?

hans.knudsensnabelamail.tele.dk
Avatar billede britho Nybegynder
02. november 2012 - 13:33 #6
Nu har jeg forsøgt at sende, håber du kan genskabe problemet-
på forhånd tak for indsatsen
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2012 - 14:05 #7
OK.
Hans