Avatar billede hunderose Nybegynder
31. oktober 2012 - 16:18 Der er 4 kommentarer

Windows 8 - problem med netværkskort

Min mands computer er lige blevet opgraderet til Windows8 - havde før Vista. Men vi kan ikke få den på nettet nu. Fejlen meldes som: Problemer med HP 802.11b/g netværkskort  - og kortet Ethernet virker ikke korrekt.

Håber nogen har en løsning
Avatar billede Haven Nybegynder
31. oktober 2012 - 16:51 #1
Det er nok højst sandsygenligt et driver problem, som følge af opdateringen. Tjek evt enhedshåndtering som findes under kontrolpanelet, der vil der være et gult udråbstegn ved netværkskortet. Hvis dette er tilfældet, kan i forsøge at hente den nyeste driver fra producentens hjemmeside.
Avatar billede hunderose Nybegynder
31. oktober 2012 - 17:34 #2
Det har jeg prøvet - men måske passer HP 802.11b/g netværkskortet ikke til Windows 8 ??? Der, hvor jeg kan finde drivere til dette kort, står der ikke Windows 8. Ethernet kortet kommer kun frem i fejlmeldingen - ikke i enhedshåndtering.
Avatar billede Haven Nybegynder
31. oktober 2012 - 17:46 #3
Driveren behøver nødvendigvis ikke, at være listet til at understøtte Windows 8, der går nok noget tid før de får opdateret. Prøv at hente den nyeste driver, med Windows 7 understøttelse og se om det ikke hjælper.

Hvis det drejer sig om en HP computer kan du evt skrive P/N på den og så kan jeg se, om jeg kan finde en funktionel driver til dig.
Avatar billede hunderose Nybegynder
29. januar 2013 - 11:33 #4
Har skiftet netkortet - det gamle understøttede ikke windows 8 - tak for forsøg på hjælp. Nu kører den.