Avatar billede nemlig Professor
31. oktober 2012 - 13:41 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Opgradering til Windows 8 - ikke alt virker

Hejsa.
Jeg har lige opgraderet fra Win7 til Win8Pro.
Opdateringen forløb uden problemer.
Men jeg har noget, der driller:

1. På startskærmen kan jeg ikke få fliserne i venstre side og midt til at virke (Mail, kalender, IE, Store, musik, video m.fl.), men Skrivebordet virker. Mangler jeg at knytte links/programmer til disse fliser?

2. Hvordan foretager jeg en hurtig nedlukning? Lige nu skal jeg først klikke på min bruger i højre top for at logge af, hvorefter jeg skal klikke på skærmen, og der fremkommer mulighed for at klikke på ikon som giver mulighed for at lukke eller fx genstarte.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2012 - 13:54 #1
lav en genvej/flise til en af disse
nedluk: shutdown /s /f
dvale: shutdown /h /f

/s shutdown, /h hibernate /f force (dvs luk alt kørende uden at spørge)
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2012 - 14:30 #2
Du kan også installere Classic shell, så får du en startknab som i win7 - eller XP hvis du foretrækker det:http://classicshell.sourceforge.net/
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2012 - 14:34 #3
Et andet mini prog, som jeg i alt fald er glad for er Copyto sendto, fordi den funktion er elendig både win7 og 8:
http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enhancements/Add-Copy-To-Move-To.shtml
Avatar billede nemlig Professor
31. oktober 2012 - 15:00 #4
Tak for tippene.
Har I en forklaring på punkt 1?

Og så har jeg lige opdaget at 2 af mine emailkonti (Gmail og en anden POP3) fejler efter opdateringen. Jeg bruger Windows Live Mail.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2012 - 16:14 #5
er det ikke 'alt med netadgang' der fejler i metro?
Prøv at tjekke netkortet i enhedshåndtering
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2012 - 17:08 #6
Vedrørende punkt 1. Det lyder som om der er noget galt med installationen. Min første install. gik helt galt. IRQL fejl igen og igen.
Avatar billede nemlig Professor
31. oktober 2012 - 19:28 #7
Alt virker under enhedshåndteringen og jeg har også adgang til internettet via fx IE.

Jeg oplevede slet ingen fejlmeddelelser under opdateringen.

Jeg opdager nu, at ingen af mine 4 emailkonti virker.
Meddelelse = Det er opstået en ukendt fejl.

ØV - troede lige, at alt spillede
Avatar billede nemlig Professor
31. oktober 2012 - 20:53 #8
Jeg har nu installeret Outlook, og oprettet mine konti. Det virker.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2012 - 21:27 #9
Det er jo fint. Win8 er ikke uden problemer, men det bliver vel rettet med updates:)
Avatar billede nemlig Professor
03. november 2012 - 12:43 #10
Afslutningsvis vil jeg lige spørge, om I har forslag til hvordan jeg får løst punkt 1.
Avatar billede nemlig Professor
03. november 2012 - 17:37 #11
Jeg har lige valgt at "optimere pc", og nu ser det ud til at virke.
Men programmerne er forsvundet, så nu skal jeg i gang med at geninstallere mv.

Smid er svar og jeg deler pointene.
Tak for jeres bidrag :)
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2012 - 20:37 #12
Ellers tak, jeg samler ikke på point:)
Avatar billede nemlig Professor
10. november 2012 - 15:11 #13
Smider Claes57 et svar?
Avatar billede nemlig Professor
27. december 2012 - 17:12 #14
Lukketid - smider Claes57 et svar.
Avatar billede nemlig Professor
08. april 2013 - 23:50 #15
lukker