Avatar billede Gimhle Novice
23. oktober 2012 - 21:13 Der er 4 kommentarer

Mister jeg mappeindholdet ved ændring af kontoindstilling ?

Hej!
Jeg vil gerne have en godt råd omkring det at evt. ændre en mappes indstillinger i Outlook 2007 (konto-indstillinger).
Jeg er ved at skifte web-domænenavn og har etableret et nyt domænenavn som skal lave nogle e-mail konti.
Er det muligt eller måske en dum idé at beholde mine nuværende mail-mapper og i stedet for at slette mine nuværende mapper og starte helt forfra, hvis jeg så bare kunne ændre til de nye indstillinger. Mister jeg de e-mails som er "taget ned" og ligger i de mapper ?
Er der forskel om det er POP3 eller IMAP konto-typer ?
23. oktober 2012 - 21:17 #1
Generelt Tips: Opret en NY *.PST fil til de NYE E-mails ... Så vil du stadig kunne se/bruge tidligere modtaget/afsendt E-mails ...
Avatar billede Gimhle Novice
24. oktober 2012 - 08:09 #2
Hej karise_larry!

Det er (selvfølgelig) "en god ting" at oprette en *pst-fil som backup hvis noget går galt. Men hvis pst-filen indlæses senere, laver den (sådan som jeg har forstået) et komplet mappetræ med samme indstillinger som før. Det er ikke lige det som var meningen.
Avatar billede Gimhle Novice
24. oktober 2012 - 19:50 #3
Hej!

Jeg har afprøvet et forsøg på en anden PC.

Jeg lavede nye konto-indstillinger og kan nu ikke se indholdet i disse e-mails. Jeg forventede at alle e-mails lå på min PC'en.
Er det fordi jeg anvender IMAP-konti at man skal have opkobling til den mailserver som har leveret disse e-mails ?

Vil en mulig løsning være at videresende disse e-mails til mine nye konti på en ny mailserver, inden min nuværende konto bliver opsagt.

Håber jeg har forklaret det på en forståelig måde. Ellers spørg.
24. oktober 2012 - 20:20 #4