Avatar billede peju Nybegynder
23. oktober 2012 - 13:47 Der er 6 kommentarer

Windows vil ikke boote efter skift til raid0

Hej.

Har installeret ekstra identisk harddisk (2tb) internt på windows 7. Har skiftet til raid i bios og sat de to diske (har en tredie med styresystem) op til raid. Nu vil windows ikke boote. Har tjekket google, og kan se, at det er problem, hvis man skifter fra IDE til enten AHCI eller RAID, men kan ikke se, at det skulle være et problem at skifte fra AHCI til RAID, da det angiveligt er samme driver? Eller? Har fundet denne side hos microsoft - men det virker ikke som mit problem.

http://support.microsoft.com/kb/922976

Hvad siger I?

Vh, Peter.
Avatar billede peju Nybegynder
23. oktober 2012 - 14:30 #1
Tror nok jeg selv har fundet ud af det. I diskhåndtering vælges stripped volume - det samme som raid 0. Eller?
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2012 - 15:45 #2
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2012 - 15:49 #3
Avatar billede NSJ-DATA Nybegynder
23. oktober 2012 - 16:16 #4
Hvis du bare skifter fra AHCI til RAID er det klart det ikke virker, du skal simpelthen installere en ny windows på din RAID Parition, så skulle det gerne virke igen :-)
Avatar billede peju Nybegynder
23. oktober 2012 - 16:18 #5
Treatmince: Forstår ikke helt pointen?
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2012 - 16:50 #6
det kunne jo være noget du havde overset
sværere er det ikke
du har jo 2 åbne spørgsmål om det samme ikke

nsj data nej det behøver man ikke med revo drive

http://www.edbpriser.dk/ssd-solid-state-drive/ocz-revodrive-x2-pci-express-ssd-solid-state-disk-220-gb-id-4888097.aspx

m.v.h