Avatar billede LeChox Nybegynder
23. oktober 2012 - 09:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Henvis til flere IDs

Godformiddag.

Skal lige have lidt teoretisk input mht. databasestruktur.
Jeg har en tabel med brugere, og en med teams. Et team består af f.eks. 10 brugere, men en bruger kan godt være med i flere teams.

Jeg skal i brugernes profil udskrive hvilke teams vedkommende er med i, og samtidig skal der være en visning af teams, hvor man kan se hvilke brugere der er med på pågældende team.

Så mit egentlige spørgsmål er, hvordan jeg skal referere det hele til hinanden?

Jeg tænker på at lave et TeamsID felt i brugertabellen, som indsætter ID'et på alle de teams brugeren er med i, separeret af komma. Kender i en smartere måde, er der nogle standarder for den slags, eller er der andet jeg bør være opmærksom på?

På forhånd tak.

- Kristoffer Nielsen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. oktober 2012 - 10:17 #1
Team
ID Navn
7  Team7
9  Team9
13 Team13

User
ID Navn
1  Kurt
2  Hans
3  Peter

UserTeam
TeamID UserID
7      1
7      2
9      1
9      3
13      2
Avatar billede LeChox Nybegynder
23. oktober 2012 - 10:43 #2
Hmm, den vinkel havde jeg slet ikke tænkt over.. Det vil jeg prøve mig ad med, mange tak for hjælpen! :-)
Avatar billede MADOlsen Forsker
23. oktober 2012 - 12:56 #3
Du skal lige huske at give point'ene til dem der hjælper dig, i stedet for at snuppe dem selv (hvilket du har gjort på samtlige spørgsmål du har oprettet indtil videre).
Avatar billede LeChox Nybegynder
23. oktober 2012 - 16:00 #4
Fedeko:
Det første spørgsmål jeg oprettede, fik et enkelt svar som egentlig ingen relevans havde til det jeg prøvede at opnå, og det hjælp mig derfor ikke videre med mit problem. Det andet spørgsmål fik et par svar som garanteret kunne have hjulpet mig hvis jeg kunne finde ud af det, men som jeg skrev i topic var jeg mere ude efter noget forklaring, frem for det direkte kode jeg fik - derfor fik jeg ikke meget ud af det. Ja, de kunne sagtens have fået point for at prøve, jeg kommer bare fra et andet site hvor man smider sin kommentar som svar i første omgang, hvis man mener at kunne bidrage til tråden, og gerne vil have point - det er selvfølgelig min fejl at antage, at det fungerer ligeledes her på siden. erikjacobsen her hjalp mig uden tvivl, og det skal han have stort tak for! Dog valgte jeg at tage hans angivne web-adresse som et lille hint. :-)