Avatar billede Monradus40 Nybegynder
21. oktober 2012 - 11:13 Der er 5 kommentarer

PC rebooter konstant

Jeg sidder ved PC`en og pludselig siger den klik, sort skærm, og så starter den forfra og indlæser windows XP, som jeg kører med. Dette kan ske om jeg er på nettet eller ej. Det kan ske når jeg lige har tændt den eller det kan ske efter fem minutter. Jeg kan ikke se noget mønster i sammenbruddene. Har prøvet at få svar ved at køre eventvwr, men der står jeg af på de oplyste fejlkoder og savedumps kan jeg heller ikke læse.

Her er hvad jeg har prøvet indtil videre :

-Blæst alt støvet ud af alle kroge

-kørt ramtest i flere timer ( intet galt der )

-Gennemgået alle enheder i enhedshåndtering ( alt ser ud til at virke )

-isat ny harddisk og geninstalleret windows XP

-Prøvet at finde diagnosticeringsværktøjer, der kan give et klart svar ( ingen held endnu )

Da problemet bestod efter isættelse af ny harddisk og geninstallering af windows, kan virus og malware udelukkes, ligesom mine tidligere programmer ( som ikke er blevet geninstalleret ) ikke kan være problemet. Hvad kan jeg ellers gøre ?

Alle svar vil blive modtaget med taknemmelighed.

Med venlig hilsen Claus
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. oktober 2012 - 11:22 #1
Har du i Kør prøvet "sfc /scannow" kopier uden anførselstegn og sæt ind i kør.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. oktober 2012 - 11:31 #2
jeg ville prøve med en anden strømforsyning...
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2012 - 13:00 #3
Problemet bestod efter indsættelse af ny harddisk, og der lyder et klik -sort skærm. Der kan jo være fejl i den nye HDD? Jeg ville selv prøve med en anden.
Avatar billede Monradus40 Nybegynder
21. oktober 2012 - 17:23 #4
Tak for svarene indtil videre. @claes57 Har du et bud på hvordan men tjekker om der er noget galt med strømforsyningen. Det er så ærgerligt at investere i nyt, hvis det måske ikke er det gamle det er galt med :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
21. oktober 2012 - 17:38 #5
lån en fra en gammel maskine? harddiske skal helst være af samme type (ide eller sata) så den lånte strømforsyning har de rigtige stik.
Men ellers så har jeg kun 'indkøb og test' som løsning.