Avatar billede webster1985 Nybegynder
19. oktober 2012 - 14:31 Der er 1 kommentar

Upload problemer i mit coppermine galleri

Kære alle

Jeg har oprettet et coppermine galleri. Mit problem er bare at når jeg vil uploade et billede får jeg fejlen: "Unable to create thumbnail or reduced size image.", alle mapper og filder der vedrører albummet har 777 i skriverettigheder. Men det hjælper ikke.

Her er den meddelelse jeg får:

"Kritisk fejl
Kan ikke oprette thumpnail eller reduceret størrelse.

Fil: /customers/a/c/2/jesperkjensenaps.dk/httpd.www/galleri/db_input.php - Linie: 699 "

og den uddybende meddelelse:

"/db_input.php
Notice line 589: Undefined index: upload_create_album_directory
/include/picmgmt.inc.php
Notice line 347: Undefined variable: retval
Warning line 347: exec() has been disabled for security reasons
Notice line 389: Undefined variable: retval
Warning line 538: chmod(): No such file or directory
Warning line 543: unlink(albums/userpics/10001/thumb_IMG_8646.jpg): No such file or directory
/include/functions.inc.php
Warning line 5490: getimagesize(albums/userpics/10001/thumb_IMG_8646.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Warning line 5431: fopen(albums/userpics/10001/thumb_IMG_8646.jpg): failed to open stream: No such file or directory"

Er der nogen der har et bud på hvad jeg har lavet forkert? Er det bare et forkert flueben? eller er det noget mere kompliceret?

Det svar svar der fører til afhjælpning af problemet præmieres med  100 point. (NB. Jeg er ikke den vilde kodenørd, så svaret skal helst formidles på et ikke i letforståelige vendinger - hvis det altså er kompliceret)

Måske er der en der har siddet i samme situation og gerne vil dele sin viden med mig.
Avatar billede webster1985 Nybegynder
19. oktober 2012 - 14:32 #1
På forhånd tak for hjælpen

Med venlig hilsen
Camilla