Avatar billede bwind Nybegynder
08. oktober 2012 - 10:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Egen SMTP med synology.

Hej, jeg er ved at blive sindsyg af det her, jeg har pt. webhotel ved Curanet.dk og de har en ASMTP, ginialt til de mobile enheder :-)
der er på forskellige net og ikke har en fast ISP. Men nu vil jeg have det over på min egen Synology mail server. Er det muligt at lave sådan at mails fra mine mobile enheder flyver forbi og bruger min servers SMTP?? lige meget hvad net de er forbundet til?? Kan ikke rigtig finde et endegyldigt svar :-/ min synology mail køre uden problemer, kan også benytte smtp.wbr.dk lokalt, går galt når jeg er på andet net?
Har søgt vidt og bredt men er lidt i tvivl om hvad jeg skal søge efter???

Kan det lade sig gøre?
og hvordan skal server config se ud? kontra client config?
Avatar billede bwind Nybegynder
08. oktober 2012 - 10:58 #1
Vil helst holde mig til egen SMTP (hvis muligt) ikke alle de smtp løsninger hvor man kører via andre servere.
Avatar billede bwind Nybegynder
09. oktober 2012 - 16:47 #2
Fandt problemet selv :-)

Mit problem tror jeg lage i at port 25 selvfølgelig normalt er optage af netudbyderen selv! så når man sender ud fra en mobil enhed på andet net en local på port 25, så rammer den ikke egen server, men i stedet IPS udbyderens egen SMTP.

Hvis jeg tager fejl og jeg bare er heldig at det virkede sådan, hører jeg det meget gerne :-)

Løste det ved at køre SSL og på en anden port.