Avatar billede anba Mester
01. oktober 2012 - 10:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan pludselig ikke sende mail

jeg forstår det ikke. Jeg har 3 pc-er og jeg bruger outlook på alle tre og de er ens opsat. Pludselig kan jeg ikke sende mails på den pc jeg bruger mest ! Jeg kan modtage post - men ikke afsende. Det står som om postafsendelsen er fuldført men mailen ligger stadig i udbakken. Jeg har prøvet at slette kontoen og oprette den på ny - men det ændrer ikke noget. Når jeg laver testen af kontoen skriver den at testen er lykkedes og det fungerer. Den laver dog ikke en test af udgående post ! Men den sender en testmail - men den når ikke frem.
Jeg vil blive meget glad for hjælp til dette problem. Nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede anba Mester
01. oktober 2012 - 11:40 #1
Jeg ved ikke hvad der er sket - men nu kan jeg sende - men ikke hele tiden. hvis jeg først klikker på Udbakke inden jeg klikker på send og hent...så kan jeg ikke sende.
Når jeg tester kontoen står der stadig ikke noget om at den har testet udgående server som den gør på mine 2 andre pc-er ???

Nogen der kan forklare +
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. oktober 2012 - 12:28 #2
Hvem har du som udbyder? og er det Outlook Express  eller Office Outlook?
Avatar billede anba Mester
01. oktober 2012 - 12:46 #3
Jeg har stofanet - og jeg har outlook 2007. Og udgående postserver er sat til mail1.stofanet.dk (ligesom indgående) og som den er på mine andre pc-er.
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. oktober 2012 - 13:08 #4
Prøv om et af disse Fix kan løse dit problem?
http://support.microsoft.com/fixit/
Avatar billede thov Forsker
01. oktober 2012 - 13:31 #5
Outlook kan godt gå i 'baglås' hvis der ligger for meget skrammel og fylder.
En hovedrengøring kan muligvis hjælpe :-)
Avatar billede anba Mester
03. oktober 2012 - 17:24 #6
Nej Fixit kan ikke hjælpe mig. Det er meget underligt, at jeg kan sende en gang imellem - men altså kun hvis jeg undlader at klikke på udbakke først - men selv om jeg klikker på send/hent med det samme så er det slet ikke hver gang den sender. Den skriver godt nok at afsendelsen er fuldført- men mailen ligger stadig i udbakken. Jeg skal så først slette den og oprette en ny - og på et tidspunkt lykkes det. Som før nævnt, så er det underlige, at ved test af kontoindstillinger tester den kun indgående post - men ikke udgående - og alligevel står at testen er lykkedes/fuldført ?
Jeg forstår det ikke ? Gud ved om der er nogen der gør - eller har været udsat for noget lignende.
Avatar billede mortensen Nybegynder
06. oktober 2012 - 09:01 #7
Tror ikke dette er dit problem, da du kan sende en gang imellem.
Men hvem ved om du/eller andre alligevel kan bruge det til noget.

Men jeg har flere gange oplevet, ikke at kunne sende mails, men de blev liggende i udbakke.

Årsagen var at jeg havde forsøgt at sende en netside til min egen mail, som pc (Bullguard) gættede på indeholdt en spamreklame.

Løsningen var at slette den ældste mail i udbakken, og fluks blev de øvrige sendt.

Windows 7, Windows Live Mail.
Avatar billede anba Mester
10. oktober 2012 - 11:19 #8
zandyx - ok men når jeg sender mails, så ligger der ikke andre mails i udbakken. problemet eksisterer fortsat - og nu i alle mine 3 pc-er !! Det er meget mystisk - men også meget irriterende - hele tiden at skulle huske ikke at måtte klikke på udbakkee ! Vil stadig blive glad for nogle løsningsforslag !
Avatar billede mortensen Nybegynder
10. oktober 2012 - 11:35 #9
Kender ikke stofanet som udbyder, men hvis din konto er sat op til at gemme dine mail hos dem (som sikkerhed) kan pladsen være ved at være brugt op ?
Kan ikke huske hvordan man tømmer den i dit program da jeg benytter Live Mail.
Håber du finder en løsning enten her, eller ved opkald til stofanet.
Men fortæl løsningen her til glæde for andre.
Ha en god dag.
Mvh
Avatar billede anba Mester
16. oktober 2012 - 15:55 #10
Min konto gemmer ikke mails på serveren og jeg har fjernet det mest i mine mailbokse - og lige lidt hjælper det.
Avatar billede anba Mester
28. oktober 2012 - 11:53 #11
Problemet er ikke løst - og jeg har slettet stort set ale mails på alle tre pc-er. Men der er vist ingen der kan hjælpe mig ?
Avatar billede anba Mester
15. november 2012 - 10:20 #12
Er der virkelig ikke nogen der kan hjælpe? Er det microsoft outlook der er problemet - eller kan det ligge hos stofanet. Det kom samtidigt på alle mine 3 pc-ere ?
Avatar billede anba Mester
30. november 2012 - 21:58 #13
Jeg må lukke spørgsmålet, da ingen åbenbart kan svare.