Avatar billede pwn Forsker
30. september 2012 - 21:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ny større HD

Jeg har en backup af disken (Seagate Replica) af min 320 GB HD. Jeg satte en ny 500 GB disk i og indlæste sikkerhedskopien i håb op at få lidt mere plads. Det viser sig nu, at C-drevet kun viser samme plads som den oprindelige - de sidste 180 GB anvendes åbenbart ikke.
Hvordan får jeg fat i de sidste GB?
Avatar billede vistodk Nybegynder
30. september 2012 - 22:03 #1
Til XP og ældre brugte partition magic eller andre partitionsværktøjer kan expande den nuværende partition

MEd Vista og windows7 kan du gøre det nemt.
See screenshot her
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/resize-a-partition-for-free-in-windows-vista/
Avatar billede pwn Forsker
01. oktober 2012 - 09:12 #2
Tak for hurtigt svar. Der er dog det problem, at jeg kun kan formindske og ikke forstørre. Jeg har formateret den ualokerede del, men hvordan får jeg den slået sammen med C-drevet?
01. oktober 2012 - 10:47 #3
Den del du skal udvide OVER bør (skal) ikke være formateret ... altså være "ualokeret" ...
Avatar billede vistodk Nybegynder
01. oktober 2012 - 17:21 #4
Den del der var til "overs" skjal du slette så det står som uallokeret plads.

Derefter kan du expande den