Avatar billede reole Nybegynder
28. september 2012 - 18:08 Der er 3 kommentarer

Kan vi undgå at købe flere tv-bokse?

Hej

Min kammerat og jeg er lige flyttet i lejlighed, hvor vi lige har fået lagt internet ind fra Telia. Vores tv kører over vores internet (router) og videre til en boks der er koblet til fjernsynet.
Nu ligger landet sådan at vi er fattige studerende som helst vil undgå at betale for meget :) vi har 3 tv'er som skal have tv signal men Telia kræver at vi har en boks til hvert fjernsyn kan man lave andre løsninger som alternativer. Det koster 59 kr/mdr. At få tv i et ekstra rum dvs. 118kr. Ekstra for at få tv signal til alle 3 fjernsyn. Det bliver jo mange penge i løbet af nogle år :)

Mvh. De studerende
28. september 2012 - 18:15 #1
Velkommen til E. ...

Det kan man ikke hvis du ønsker forskellig kanal på de andre TV  :-((

Det er samme princip med TDC's [HomeTrio] ...
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2012 - 18:47 #2
uc og stofa er uden kodning - det er bare at sætte en fordeler på stik, og køre et kabel frem til de enkelte rum.
Så det er lidt op til at regne på, hvilket system er bedst.
Hvis I ikke er 'et par' eller i familie, så skal I begge betale licens... (suk)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
28. september 2012 - 19:41 #3
I kunne måske finde på en løsning med Raspberry Pi, den kan trække streaming tv.

Du kan altid splitte signalet ud med en fordeler og lade Pi'en styrer.

Dvs. split signalet og køb en Pi til et par hundrede til hvert TV :)

Prøv med en Pi først om det kan lade sig gøre.

Mht. licens forstår jeg ikke claes57 kommentar, hold venligst inde med den slags - det hører sig ikke til på Eksperten.