Avatar billede OleDupont Nybegynder
26. september 2012 - 14:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp - indhold i mails er væk!

Mit problem er, at nederste tekstfelt er tomt, således at modtagne mails ikke kan læses.

Når jeg markerer en mail, sker der intet i lang tid, men så fremkommer overskriften på bjælken mellem de 2 ruder, men UDEN meddelelsen.

Hvis OE lukkes "hårdt" fremkommer den sædvanlige melding om dette, og det kan godt læses i læseruden, mentrykker jeg på det angivne "her", forsvinder teksten.

Alle indstillinger er prøver, ligesom alle nye opdateringer er installeret.

Det hele startede med, at OE blev mere og mere trægt, og så for 4-5 dage siden skete ovenstående.

Jeg kan sende fra programmet, men det tager lang tid, inden at der reageres på oprettelse af ny mail.

Kan noge hjælpe?

På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. september 2012 - 15:52 #1
Avatar billede OleDupont Nybegynder
26. september 2012 - 17:13 #2
Tak for hjælpen, men desværre hjalp det ikke.

Dog var der et par knaster på vejen, så jeg prøver nok lige igen det første link.

Jeg har IE 8 på Windows XP Professional.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. september 2012 - 17:50 #3
var du på noget nyere windows, så havde du ikke længere outlook express - den udgik for mange år siden.

Du kan evt se forbi på outlook.com, som er afløseren til hotmail, og så windows vil foreslå til email fremover. Jo før du kommer på - jo bedre et navn kan du sikre dig.
Avatar billede OleDupont Nybegynder
26. september 2012 - 18:15 #4
Ja, det ender jo nok med et farvel til OE, men der er rigtig mange vigtige mails, der går tabt :o(

I øvrigt har jeg allerede en hotmail-adresse det nævnte sted.

Når så det hele alligevel kører lidt sløvt, så er det vel også på tide at udskifte computeren, så kan jeg jo "hygge" mig med at overflytte data m.m. her til vinter.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. september 2012 - 18:41 #5
du kan prøve at oprette en ny konto (bare brug et dumt navn) og se, om outlook.com kan importere dine mails korrekt. Hvis det er ok, så opretter du en god adresse, og importerer der - ellers aflyser du bare din konto på outlook.com.

Eller du kan vælge en anden udbyder - installerer thunderbird (virker som outlook express, men kan også bla kalender) Hvis den kan importere dine mails og konti, og vise det korrekt, så fortsætter du bare der - den kan du køre videre på i vista/win7/win8 uden problemer. http://www.mozilla.org/da/thunderbird/
Til backup (og når du skal flytte til en nyere windows) så brug mozbackup http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/MozBackup
Avatar billede OleDupont Nybegynder
26. september 2012 - 19:03 #6
Det var et godt link, og jeg kan nu læse alle de importerede mails ;o))

Jeg kan jo så fortsætte med Thunderbird eller blot bruge det som reserve til videresendelse og udkrift af de vigtigste mails.

Tusin tak for hjælpen!!!
Avatar billede claes57 Ekspert
26. september 2012 - 19:50 #7
Brug endelig thunderbird fremover - det bliver noget rod, hvis du skifter mellem to mail-programmer.

Husk nu backup inden du flytter til win? - på den nye maskine indlæser du bare thunderbird og dit backup-program, og du kan få dine data igen.
Hvis du lige accepterer dit svar, så lukker du spørgsmålet.
Avatar billede OleDupont Nybegynder
26. september 2012 - 23:26 #8
Super! Har jeg gjort det rigtigt? Jeg synes ikke, at det ser ud til, at du har fået de 60 point.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. september 2012 - 08:21 #9
du lagde et svar selv - det er ok, da jeg ikke lagde et svar, som du kunne acceptere. Du har beholdt point, så der er noget til en anden gang.
Avatar billede OleDupont Nybegynder
27. september 2012 - 08:51 #10
Beklager, men det er første gang, jeg er på. Er der ikke nogen måde, jeg kan overføre point for dit fremragende svar?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. september 2012 - 09:46 #11
nej - og det er også lige meget.