Avatar billede qassamy88 Nybegynder
26. september 2012 - 13:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 stk spørgsmål.

Hej

NR: 1)

Jeg er en nybegynder i mysql, og har lavet lidt research på google osv. for at finde en god guide, fordi jeg gerne vil opsætte min egen internet side på ubuntu.
Men desværre er jeg gået uden held.

NR: 2)

Samtidigt, vil jeg høre om det kan lade sig gøre at bruge MySql på ubuntu istedet for phpmyadmin!?
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. september 2012 - 14:08 #1
1. Hvad er spørgsmålet?
2. MySQL er en database og phpmyadmin er et værktøj til at administrere din database.
Avatar billede qassamy88 Nybegynder
26. september 2012 - 14:37 #2
Hej Michael

Mit spørgsmål nr: 1, gik ud på om der fandtes en guide til databaser, for nybegynder, med kommandoer osv.

2. så det er det samme, men bare med forskellige gui ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. september 2012 - 14:50 #3
http://dev.mysql.com/doc/index.html

Nej det er ikke det samme, MySQL ER databasen som kan administreres FRA phpmyadmin. Phpmyadmin er ganske rigtigt et GUI til MySQL, men MySQL er ikke et GUI.
Avatar billede qassamy88 Nybegynder
26. september 2012 - 15:12 #4
ok, men kan man ikke ligesom med windows 7, bruge workbench fra oracle ? for sidst da jeg prøvede at installere udgaven for linux på ubuntu, så havde den problemer med at finde mysql serveren selvom den godt kunne via phpmyadmin..
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. september 2012 - 15:38 #5
Avatar billede qassamy88 Nybegynder
26. september 2012 - 15:54 #6
Så må jeg have skrevet eller gjort noget forkert siden jeg ikke kunne få dem til at samarbejde...

Hmm... må prøve igen!

Men tænkte på om der var en simplere eller lidt mindre guide en den du henviste mig til ?
Avatar billede qassamy88 Nybegynder
04. oktober 2012 - 22:44 #7
Hej Michael beklager jeg først skriver nu, men har ikke haft tid til så meget på det sidste.
Men jeg vil meget gerne takke dig for de besvarelser du gav mig.
Kan jeg bede dig om at ligge et svar, så jeg kan give dig point for for din hjælp!?
Avatar billede qassamy88 Nybegynder
19. oktober 2012 - 14:56 #8
intet svar!