Avatar billede munkeholm Nybegynder
19. september 2012 - 08:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

plugin struktur

Hey

i forbindelse med et program jeg sidder og arbejder på vil jeg gerne lave en Form mainframe der nemt kan udvides via plugins som hver indeholder en funktion f.eks.

det vil sige brugerne selv nemt vil kunne udvikle deres egen funktion og der ikke behøver at komme en ny release bare for en funktion.

Har kigget på mainframe -> interface - > dlls

men jeg har lidt svært ved at overskue hvordan det ville skulle laves helt præcis i praksis..

det jeg helst ville have var, at hvert plugin åbnede deres egen gui og returnerede et object som jeg så kunne bruge i min mainframe.

så evt. nogle hints i den rigtige retning så jeg ikke leder i blinde ville være super.
Avatar billede bvli Praktikant
19. september 2012 - 10:27 #1
Hej.

Du kan evt. prøve at kigge på mono.addins.

http://monoaddins.codeplex.com/
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2012 - 14:45 #2
light: MEF

heavy: MAF
Avatar billede janus_007 Nybegynder
24. september 2012 - 20:24 #3
Lav det med Dependency Injection, det kan alt det du gerne vil.
Avatar billede munkeholm Nybegynder
26. september 2012 - 10:03 #4
svar