Avatar billede JJK1988 Nybegynder
14. september 2012 - 14:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

HTML 5 Editor - Hvad skal man bruge?

Hej

Jeg startede i noget så vildt som Notepad, men gik videre til Notepad++.. WAUW det er vildt :P

Jeg ville hører - for jeg VED at der er programmer der ude, der er mere intelligente end notepad++, men kender bare ikke lige navne.

Jeg ville hører om der er nogen der kender et par stykke jeg kan kigge på?
Avatar billede JJK1988 Nybegynder
14. september 2012 - 14:22 #1
Må heller lige sige at jeg har kigget herinde , men har for det meste kun fundet dreamweaver, eller drag and drop programmer - er ikke det jeg søger , søger "hands-on" altså hvor JEG selv koder min side fra bunden - dog med lidt intelligent hjælp.

Vi snakker html5, CSS3 og PHP (server) - er de ting jeg har valgt at bruge pt :)
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
14. september 2012 - 14:52 #2
Jeg bruger selv Notepad++ og er godt tilfreds med det.

Men der er også nogen der bruge Netbeans : http://netbeans.org/
Jeg har aldrig brugt det selv men ham inde på http://www.nemprogrammering.dk/ har videoer hvor han bruger det.
Avatar billede keysersoze Guru
14. september 2012 - 15:02 #3
Bare fordi du kan lave drag and drop i DW er det ikke ensbetydende med at du skal benytte det - du kan også sagtens gå i code view og arbejde som du plejer.

Du kan evt tage et kig på WebMatrix eller Visual Studio (evt bare i en Express udgave).
Avatar billede JJK1988 Nybegynder
14. september 2012 - 15:52 #4
Jeg har kigget lidt på det - har arbejdet med både, netbeans og Visual studio før , fine programmer.

takker for hjælpen, men tro bare jeg holder mig til notepad++ for nu :)
Avatar billede JJK1988 Nybegynder
14. september 2012 - 15:54 #5
Er ny i dette - hvorfor xxxxxx kan man ikke slette sine egne indlæg ? når det er gjort forkert :S
Avatar billede claes57 Ekspert
14. september 2012 - 17:09 #6
ellers kan du prøve (betaling, men gratis testperiode)
http://www.coffeecup.com/html-editor/
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
14. september 2012 - 19:06 #7
#5 fordi det har dem der laver hjemmesiden valgt at det skal være sådan.
Jeg har også mange gange skrivet noget jeg gerne ville rette men så må man bare skrive igen.
Åndsvagt ja men sådan har de valgt det skal være.

Hvad at du mangler i Notepad++ som du kunne tænke dig ?
Der finder jo plugins du kan hente for at udvidde programmet.
Avatar billede JJK1988 Nybegynder
14. september 2012 - 19:13 #8
#7 jeg kunne godt tænke mig (er doven), men sådan at når jeg skriver et start tag <html> så skriver den selv slut tag </html> lignende det eller i mindre stil når jeg starter en < laver den >.

jeg ved det dovenskaben længe leve - men det er sådan små ting :)

Er du bekendt med et sted hvor jeg kan kigge disse plugins ?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
14. september 2012 - 20:46 #9
Brug menuen "plugins" > "Plugin Manager".
Og menuen "?" > Get More Plugins.

Jeg ved ikke om der er sådan noget som du beskriver, prøv og spørg andre der bruger Notepad++ om de kender det.

Det eneste jeg kender der kommer i nærmeden er noget autocomplete hvor man kan trykke CTRL+SPACE for at få en liste med mulige kommandoer men jeg bruger det aldrig selv.

En ting jeg bruger meget er at kopier den linie markøren står på med CTRL+D så har du 2 gange <body> for eksempel også skal du bare tilføje / til den sidste.
Avatar billede WallyR73 Nybegynder
15. september 2012 - 02:26 #10
Jeg benytter ultraEdit, men det er så et købe-program.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. september 2012 - 09:02 #11
coffeecup gør det, du efterlyser i #8
starter du en < kommer en liste med muligheder, t derefter, så den listen starter med <table <tbody osv - og den sætter også sluttag ind.
Avatar billede olebole Juniormester
15. september 2012 - 21:34 #12
<ole>

Som keysersoze er inde på i #3 kan DreamWeaver også bruges på den måde. Ingen tvinger nogen til bruge WYSIWYG-delen  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede JJK1988 Nybegynder
16. september 2012 - 17:27 #13
Tro lige jeg kigger nærmere på det der coffecup :)