Avatar billede HOYde Nybegynder
13. september 2012 - 21:04 Der er 1 kommentar

Fronius inverter til solcelleanlæg

Er der nogen der i dette forum har kendskab til Fronius inverter IG Plus 60 v-2. Sådan en har jeg købt og fået monteret, men el installatør påstår at den ikke er programmeret til Danmark, og at den derfor mangler en landekode.
Når jeg læser den engelsk pdf. fil man kan hente på Fronius hjemmeside, står der intet om landekode.
Er det noget sludder el-installatøren siger eller er der hold i det? Hvis ja er der nogen der kan oplyse mig landekoden for DK, og evt. om der er andre indstillinger der skal foretages inden knappen i bunden drejes om til drift.
Avatar billede HOYde Nybegynder
15. oktober 2012 - 09:46 #1
Tak for en lang redegørelse om landekoder. Og sikken en debat det gav anledning til. De oplyste landekoder var ikke dem jeg søgte, men en kode til DK for en inverter fra Østrig. Jeg har i mellemtiden haft kontakt med Firmaet i Østrig, der har sendt en pdf fil med alle landekoder. Nu er min inverter kodet til DK og der produceres strøm i næsten al slags vejr.
Mit spørgsmål kan hermed lukkes - hvordan gør man det?