Avatar billede escape4ever Novice
13. september 2012 - 15:28 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Opload profilbillede mysql fejl

hej derude.

når jeg prøver at oploade et profilbillede til min account skriver den:
MySQL Error on Query: INSERT INTO eksperten.exp_davinci_file (file_id,categoryid,mimeid,file_name,file_title,file_description,file_size,file_submitter,file_copyright,file_hits,file_status,file_extra,searchtext,issecured,isprivate) VALUES (0,2,1,'c2b65422-de19-af5e.jpg','182288 escape4ever','',0,182288,'',0,'normal','','182288 escape4ever',0,0)
MySQL Error 1054: Unknown column 'isprivate' in 'field list'

er det mig eller siden der har problemet?
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. september 2012 - 15:30 #1
Formodentlig dig. isprivate eksisterer ikke. Stavefejl?
Avatar billede escape4ever Novice
13. september 2012 - 15:36 #2
Nope, kopiereret
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. september 2012 - 16:01 #3
Prøv at tælle dine felter (kan ikke se dem) og sammenlign dem med dine values.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. september 2012 - 17:06 #4
Det skal forstås at der sker på eksperten.dk  ;)

Ja, det er en fejl på eksperten.dk, og ikke din fejl. Det bliver senest rettet næste gang der er to onsdage på en uge. Med lidt held lidt før.
Avatar billede escape4ever Novice
26. september 2012 - 13:40 #5
michael, hermed gjort det, det passer med felt og values

erik
OMG hvor er du nedern at høre på!
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. september 2012 - 14:05 #6
"erik
OMG hvor er du nedern at høre på! "??? Hvad mener du? Den var ikke møntet til dig.

Tog det dig 14 dage at tælle felterne?
Avatar billede escape4ever Novice
26. september 2012 - 14:41 #7
ja så mange felter var der :)
ej har bare ikke haft tid til at svare før nu
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. september 2012 - 14:53 #8
Ja, vi kommer ikke rigtigt videre før du kommer med lidt mere ;o) Lægger du kode ind, så gør det i div'er

[div]
Her er kode

[div/] //Med slash foran div i stedet for bagi.
Avatar billede escape4ever Novice
26. september 2012 - 15:23 #9
okay skal jeg nok huske til næste gang, men ved ikke hvad du ellers vil vide.
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. september 2012 - 15:36 #10
Ja, et eller andet sted brokker den sig jo over dit kolonnenavn. Så noget kode, databasedesign, SQL-querys eller lignende kunne jo være et godt sted at starte. Og husk at copy/paste hvis du kommer med kode. Ikke noget med: "sådan cirka ser koden ud" ;o)
Avatar billede escape4ever Novice
26. september 2012 - 15:43 #11
har ikke noget kode eller SQL-querys jeg kan give.
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. september 2012 - 16:06 #12
OK, hvor får du fejlen? Er det en webside som du ikke selv har udviklet?
Avatar billede escape4ever Novice
26. september 2012 - 20:09 #13
det er her på eksperten.dk
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. september 2012 - 21:10 #14
Sorry, havde jeg bare læst dit spørgsmål ordentligt eller læst eriks kommentar ordentligt, så var det her spørgsmål lukket for længe siden. Erik har svaret helt korrekt på dit spørgsmål. Troede Erik kommenterede den manglende tekst i din query. Pinligt fra min side, sorry.
Avatar billede escape4ever Novice
29. november 2012 - 09:59 #15
har selv fundet ud af det, efter jeg havde læst en guide herinde omkring andre med samme problem. det var fordi jeg brugte ekspertens egen uploadning det virkede da jeg brugte Gravatar.
men tak fordi i prøvede at hjælpe.
lukker selv efter mig.