Avatar billede Afroninjaen Nybegynder
09. september 2012 - 22:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skader rystelser computere?

Hey xD

Jeg står og skal til at købe en dyr laptop. Kan ikke helt finde ud af om jeg skal have én computer til gymnasiebrug og så en anden (den dyre) til der hjemme...hvilket bringer mig til 2 spørgsmål.

#1
Kan man skade harddisken eller andre dele af computeren ved at have den liggende på siden/omvendt i ens skoletaske?

#2
Er det en god idé at have en dyr computer med hver dag til gymanisiet, hvis man gerne vil passe på den, eller skader det den?
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2012 - 22:29 #1
Det er ikke noget problem at at gå rundt med en computer i tasken. Det er jo netop en bærbar, og tager ikke skade af små rystelser. Men har du en almindelig harddisk og direkte taber computeren, så den får et hårdt slag ja så kan harddisken gå i stykker. Og det er selvfølgelig det samme hvis man taber den på gulvet hjemme.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
09. september 2012 - 23:49 #2
Derfor kan det anbefales at købe en computer med SSD  = harddisk uden bevægelige dele ..

den er for det første meget hurtigere - for det andet tager den slet ikke skade af alkmindelige rystelser - ej heller mens den er i brug..
Avatar billede lclemens Nybegynder
10. september 2012 - 06:51 #3
Men computeren bør så heller ikke være tændt mens den ligger i tasken :)
Avatar billede eviro Nybegynder
10. september 2012 - 08:40 #4
Selve computeren tager ikke skade af at du tager den med rundt men det er ikke sikkert at den holder til dine kammerater eller andre mennesker på gymnassiet ;)
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2012 - 13:04 #5
#3 Ja det er klart. Det skrev jeg ikke noget om, fordi jeg ikke forestillede mig, at nogen kunne være så naiv, at lægge en tændt bærbar i en taske eller lignende. Men Ok fint nok at få det præciseret.
Avatar billede Afroninjaen Nybegynder
10. september 2012 - 17:05 #6
okay, tak for svarene alle sammen. Ville bare lige være sikker.
Har endda tænkt mig at købe en SSD. så det lyder rigtig godt!

nu er spørgsmålet bare hvem der skal have point ? :D
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2012 - 17:16 #7
Jeg samler ikke på point, så jeg er ude:)
Avatar billede Afroninjaen Nybegynder
11. september 2012 - 21:25 #8
nu får eviro pointene da han var den eneste der havde sendt en svar-besked.

så therealyoda må nøjes med en big up xD